Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Standard : PCIC = PCMCIA ?

Anbefalte innlegg

Fikk en gammel IBM Thinkpad 360CSE, som kona vil bruke. Det er en slot til pcmcia kort i den, eller er det det ?

Sjekket rundt i windows og under enhetsbehandling kalles det PC Card Spor og derunder står oppført en "PCIC eller kompatibel PCcard controller".

Er dette kompatibelt med et hvilket som helst nytt PCMCIA kort som finnes i handelen nå, for eksempel dette her , eller er det ikke ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk en gammel IBM Thinkpad 360CSE, som kona vil bruke. Det er en slot til pcmcia kort i den, eller er det det ?

Sjekket rundt i windows og under enhetsbehandling kalles det PC Card Spor og derunder står oppført en "PCIC eller kompatibel PCcard controller".

Er dette kompatibelt med et hvilket som helst nytt PCMCIA kort som finnes i handelen nå, for eksempel dette her , eller er det ikke ?

Vel, det er to standarder.

Svjv er det 16bit PCMCIA og 32bits Cardbus noe som tilsvarer ISA vs PCI.

Hvor gammel er maskinen?

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Vet ikke årstall, det er en 80486 maskin, som kjører Win95 m 32bits filsys og minne. Den har forøvrig hele 20MB RAM!

Det finnes et valg under Mindatamaskin/Egenskaper/Ytelse PCcard for å aktivere 32biters støtte. Slik maskinen er satt opp er dette ikke valgt. (Og jeg, dum som jeg er, vet altså ikke om dette har med sloten eller kortet å gjøre )

Lenke til kommentar
Takk for svar.

Vet ikke årstall, det er en 80486 maskin, som kjører Win95 m 32bits filsys og minne. Den har forøvrig hele 20MB RAM!

Hvis det bare er et nettkort du skal ha så er da 16bits vanlig handelsvare, det ville nok være beste kjøp på noe slikt gammelt ræl.

Lenke til kommentar
Funker helt greit som skrivemaskin

Snill som jeg er lar jeg de heller avlives enn og få oppleve og være bare en skrivemaskin. ;)

De kan da vel brukes til enkel excel også!

For ikke å glemme alle de tøffe spilla man kunne få 10 av på en diskett!

Bruker selv en 386sx20 til regnskap. (Har noen selvlagde regnskaps programmer som kjører kjappere på 386'n en de gjør under windows på en P4! - Gidder ikke endre programkoden.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...