Oj81 Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 Halloen kjære dataguruer. Nå er datamaskina mi snart 7 år gammel å enkelte ting burde kansje vært oppgradert for lenge siden. så jeg sitter å ser på de forskjellige alternativene til Komplett. Det er Komplett i195 Epic Gaming PC som ser mest interessant ut. er et par ting i oppsettet jeg har forandret litt på. Men når det kommer til Gpu er jeg nok ikke spesielt oppdatert Kan noen av dere værsåsnill forklare hva jeg eventuelt tjener på å slenge 4100 kr til i potten ved å velge Gainward GeForce RTX3080Ti Phoenix i stedet for Gainward GeForce RTX 3080 Phantom. Å hiver jeg innpå enda litt så kan jeg få et ZOTAC GeForce RTX3080Ti AMP HOLO. å skulle jeg ta den helt ut å kline til så kan jeg få MSI GeForce RTX3080Ti GAMING X TRIO snaue til 11000 på toppen av det opprinnelige oppsettet til maskina som Komplett bygger. Hvor stor forskjell er det i realiteten? å vil jeg merke noe større forskjell sånn rent bortsett fra at hullet i lommeboka bare blir større. Forskjellen vil antagelig uansett bli som natt å dag da jeg i dag har et Inno 3d nvidia Gforce Gtx 970 sammen med en I7 5820K å 16 Gb ram. Jeg driver forøvrig ikke å overklokker. Jeg kan i dag kjøre Cyberpunk2077 ved å sette omtrent alt av instillinger til LOW, samt gå ut av spillet etter en time eller 2 for å la maskina kjøle seg ned litt. 2.5-3 timer da låser ofte hele sulamitten seg å svenskeknappen er det eneste som fungerer. Takk. Lenke til kommentar
Kilko1337 Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 Hvis du gamer i 4K, gå for det første 3080Ti. Hvis du er fornøyd med 2k (1440p) er 3080 mer enn nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå