Romeo1992 Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 Hei. Ønsker å få Internett i verkstedet på gården her. Kabel er i utgangspunktet uaktuelt inntil videre. Trenger ikke høye hastigheter, skal kun brukes til tilgang til dokumenter i nettsky. Er ca 80meter mellom hovedbygningen der Internett tilgangen er og til verksted. I ca midt i mellom bygningene er det et stabbur med innlagt strøm, så her vil det kunne plasseres en dubbeting for videre føring av signal. Er det et mesh system som er aktuelt her? Evt hva anbefales? Prisklasse maks 4-5000. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 Med de avstandene som nevnes her, tenker jeg at det kunne vært fordelsmessig med noe som gir en wifi-link via retningsbestemt antenne. Konkrete produktforslag har jeg ikke. Lenke til kommentar
Haiku Skrevet 8. september 2021 Del Skrevet 8. september 2021 (endret) Du finner pakkeløsninger hos disse gutta: snorlaus.no Det er nok ikke det billigste alternativet, men de er spesialisert på dette. Jeg har satte opp et anlegg fra dem (til kåret med normale hastigheter) på en gård for noen år siden, og det var ihvertfall helt greit på den tiden. Hastighetene blir normale - avhengig av det utstyret du velger og det nettverket du har. https://www.snorlaus.no/traadlose-nettverk/pakkelosninger/bygg-til-bygg Liker du ikke det du ser, finner du lignende utstyr et annet sted. Merk at de også tilbyr anlegg der du kan rigge til for senere behov (bygg til flere bygg) om du vil koble opp kår/fjøs mm slik at du bare behøver å investere i disse byggene senere uten å bytte ut antenne osv. Endret 8. september 2021 av Haiku Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå