LSS Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 Hei! Jeg er lite bilkyndig og har behov for litt hjelp. Kjører en Volvo V50 2010 modell med manuelt gir. Den har begynt å riste på det jeg vil kalle en ikke-systematisk måte. Først og fremst så er det ikke på hver kjøretur jeg opplever risting. Når den kommer så er det typisk først i høye hastigheter (80 kmt og over) og er nokså rask i frekvens. Hvis jeg da bremser opp så vedvarer ristingen mens den avtar i frekvens helt ned til stans. Når jeg da øker hastigheten igjen kan den være helt borte (også i 80 kmt). Det er ingen ulyder, men det kan av og til høres ut bilen har et høyere turtall når den rister enn hva den faktisk har. I tillegg så kan tidvis ristingen forverres når jeg trykker inn clutchen, men ikke alltid. Jeg får en følelse av årsaken til ristingen sitter foran i bilen. Jeg har nylig fått avbalansert dekkene. Noen tips/ledetråder? Lenke til kommentar
Oter Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 om det ikke er hjulene,så kanskje kast i bremseskive,eller i verstefall svinghjulet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå