DontTouchMyPhone Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 Hei! Jeg har skaffet meg ny data, og prøver å sette opp Outlook. Jeg har fått logget inn og får sendt e-post, og mottaker ser riktig e-postadresse. Men jeg får ikke mottatt e-post. Det ser også ut til at det er en Microsoft Exchange-konto jeg har satt opp i Outlook; jeg aner ikke egentlig hva det er eller om det har noe å si, i og med at riktig e-postadresse er brukt. Noen som kan si noe om hvor feilen ligger? I og med at det er helt nytt oppsett er det ingen regler som sorterer avsender osv., og de dukker heller ikke opp i søplekassa. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 Dobbeltsjekk hvilken type epost du setter opp, er det exchange, IMAP, POP3? Fjern den fra outlook og sett den opp på nytt med riktige innstillinger. Sjekk at porter som trengs er åpne, dette burde skje automatisk ved installasjon av Outlook men det kan være forskjellige porter for utgående og innkommende hvor innkommende ikke når gjennom. Det burde også gitt en feilmelding i outlook dog. Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 23. august 2021 Forfatter Del Skrevet 23. august 2021 Takk for svar! Hvor finner jeg riktige innstillinger mon tro; på den gamle dataen er dette en helt vanlig outlook-konto, ikke en exchange. Fins det standardinnstillinger, eller er de spesifikke for min konto? Helt noob på sånne ting. Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 23. august 2021 Forfatter Del Skrevet 23. august 2021 Får opp feilmeldigen : Vi kan ikke logge på den innkommende serveren (IMAP). Kontroller passord og epost og prøve igjen. Lenke til kommentar
KarvaBlad Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 Bruker du Outlook-programmet som følger med Office-pakka, eller bruker du bare Outlook i en browser? Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 23. august 2021 Forfatter Del Skrevet 23. august 2021 (endret) Jeg har nå slettet den første kontoen og prøvd å sette opp en Outlook-konto. Men den ender opp som en Exchange-konto selv om jeg velger outlook. Bruker Outlook som følger med, ikke i en browser. Endret 23. august 2021 av DontTouchMyPhone Lenke til kommentar
KarvaBlad Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 Jeg har hatt noen lignende problemer med Teams. Det er forskjell på en Microsoft-konto og en Office 365-konto. Kanskje det kan være noe surr der? Les mer her: https://www.bruceb.com/2013/04/the-difference-between-a-microsoft-account-and-an-office-365-account/ Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 23. august 2021 Forfatter Del Skrevet 23. august 2021 Å huff...Jeg har vel brukt min ene outlook-epost over alt, trodde ikke jeg hadde noe eget for Microsoft 365... Samtidig har jo dette fungert greit på min gamle data, som også hadde Windows 10 og Office 365. Jeg får lese litt. 1 Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 23. august 2021 Forfatter Del Skrevet 23. august 2021 Dette klarer jeg ikke å finne ut av. Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 23. august 2021 Forfatter Del Skrevet 23. august 2021 Noen som har noen ide om hva akkurat som er feil? Jeg får som sagt sendt e-post og de legger seg så fint under Sendte elementer. Men altså ikke mottatt noe. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 Hvilket program bruker du til epost? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 1 hour ago, RRhoads said: Hvilket program bruker du til epost? Outlook, ble det skrevet. 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 nebrewfoz skrev (Akkurat nå): Outlook, ble det skrevet. My bad🤪 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 3 hours ago, DontTouchMyPhone said: Hei! Jeg har skaffet meg ny data, og prøver å sette opp Outlook. Jeg har fått logget inn og får sendt e-post, og mottaker ser riktig e-postadresse. Men jeg får ikke mottatt e-post. Det ser også ut til at det er en Microsoft Exchange-konto jeg har satt opp i Outlook; jeg aner ikke egentlig hva det er eller om det har noe å si, i og med at riktig e-postadresse er brukt. Du sier ingenting om hvilken mailserver du prøver å bruke, og det kan være veldig avgjørende for hva slags svar du får. Er det outlook.com du bruker, er det Google (gmail.com), eller er det noe annet? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 1 minute ago, RRhoads said: My bad🤪 Jeg regner med at du er sånn passe flau i en passe lang tid. 1 Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 23. august 2021 Forfatter Del Skrevet 23. august 2021 1 hour ago, nebrewfoz said: Du sier ingenting om hvilken mailserver du prøver å bruke, og det kan være veldig avgjørende for hva slags svar du får. Er det outlook.com du bruker, er det Google (gmail.com), eller er det noe annet? Jeg er jo så lite inne i det her, men e-posten slutter på online.no (hatt den i 20 år...). Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 23. august 2021 Forfatter Del Skrevet 23. august 2021 Under kontoinnstillinger for Exchange står det noe langt ræl som ender på @outlook.com. Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 23. august 2021 Forfatter Del Skrevet 23. august 2021 Er det bare å gi opp hele greia tro? Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 https://www.telenor.no/privat/kundeservice/epost/oppsett/outlook/ Prøvd denne guiden? Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 23. august 2021 Forfatter Del Skrevet 23. august 2021 Jeg har prøvd å legge til IMAP, men det lykkes ikke. Passordet godtas ikke. Fins det andre e-postprogrammer som vil la meg legge til en @online.no epost? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå