Toreedd Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 Hei. Jeg lurer på hvordan Telenor fiber fungerer. Fungerer det på lik linje med andre leverandører? Da tenker jeg på hastighet og stabilitet. Veit at de priser seg høyere en andre. Men i mitt tilfelle er det ingen andre selskaper som vil bygge fiber her. Jeg bare lurer på om det er verdt det å gå fra trådløst bredbånd til fiber. mvh Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 Ville ha valgt fiber, koster jo penger begge deler så hvorfor ikke velge det beste av de to. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 Toreedd skrev (30 minutter siden): trådløst bredbånd Mener du mobilt bredbånd? Isåfall er fiber bedre, koster litt mer, men kan bruke så mye data en ønsker Lenke til kommentar
KarvaBlad Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 Jeg har fiber fra Nextgentel i borettslagkåken min, men prisen er innbakt i fellesutgiftene (2144kr). Jeg er veldig happy med hastigheten, 1000 mbit/s opp og ned. Hva er vanlig å betale for dette? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 KarvaBlad skrev (9 minutter siden): Hva er vanlig å betale for dette? over 800 for 300Mb 1 Lenke til kommentar
KarvaBlad Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 Jeg bruker internett myyyye. Så jeg hadde betalt hva som helst for å ha det, gjerne 5000kr i mnd. Bra det er konkurranseutsatt 😄 Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 Angående oppetid og stabilitet har jeg bare positive erfaringer med Telenor. Men ja, det koster. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 On 8/21/2021 at 8:36 PM, Mechablast said: Mener du mobilt bredbånd? Isåfall er fiber bedre, koster litt mer, men kan bruke så mye data en ønsker Trådløst bredbånd og mobilt bredbånd er i prinsippet det samme, men samtidig litt forskjellig ettersom trådløst bredbånd ikke er mobilt. Begge bruker mobilnettet, men trådløst bredbånd er gjerne via en fast antenneinstallasjon ute på husvegg e.l. Datakvoten er vel 2 terabyte, før hastigheten reduseres. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 Høy pris i utgangspunktet, men selgerene deres har mye å gå på om man forhandler og har konkurrerende tilbud på bordet. Siden det alltid finnes konkurrenter om man har Telenor sitt nett er det aldri noe grunn til å betale noe i nærheten av listeprisene deres. Vi fikk beholde kampanjeprisen deres (799,- for 350Mbit) i 12 måneder til etter bindingstiden ved å bare spørre om nytt tilbud. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 Toreedd skrev (På 21.8.2021 den 20.04): Hei. Jeg lurer på hvordan Telenor fiber fungerer. Fungerer det på lik linje med andre leverandører? Da tenker jeg på hastighet og stabilitet. Veit at de priser seg høyere en andre. Men i mitt tilfelle er det ingen andre selskaper som vil bygge fiber her. Jeg bare lurer på om det er verdt det å gå fra trådløst bredbånd til fiber. mvh Har Telenor fiber og det fungerer helt utmerket, er rett og slett ingenting og fundere over når du får tilbud om fiber, bare og slå til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 Er det fortsatt folk som bruker kabel? Jeg trodde det var helt utdatert. Hadde aldri betalt for fiber nå om dagen om jeg ikke hadde fått det påtvunget gjennom boligkomplekset. Et svært fordyrende ledd i husleien man ikke kan bli kvitt, sukk. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 Nidar2 skrev (7 minutter siden): Er det fortsatt folk som bruker kabel? Jeg trodde det var helt utdatert. Hadde aldri betalt for fiber nå om dagen om jeg ikke hadde fått det påtvunget gjennom boligkomplekset. Et svært fordyrende ledd i husleien man ikke kan bli kvitt, sukk. Hvordan kommer du deg på internett? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 Dubious skrev (9 minutter siden): Hvordan kommer du deg på internett? Favoritten er mobil nett. 4G/5G Lenke til kommentar
FiveInline Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 (endret) For de som ønsker lav ping, ingen GB kvote og et dønn stabilt nett så er Fiber tingen. Fiber bygges fremdeles ut i stor grad. 4G/5G er for mobiltelefoner. Hadde aldri flyttet til et sted idag om det ikke var Fiber på adressa. Endret 4. september 2021 av FiveInline 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 FiveInline skrev (15 minutter siden): For de som ønsker lav ping, ingen GB kvote og et dønn stabilt nett så er Fiber tingen. Fiber bygges fremdeles ut i stor grad. 4G/5G er for mobiltelefoner. Hadde aldri flyttet til et sted idag om det ikke var Fiber på adressa. Jeg flytter gjerne inn et sted som ikke har fiber eller kabeltv, hater å betale mer enn hva jeg behøver. Streamer fint over mobilt nett og spiller ikke annet enn Candy Crush. Lenke til kommentar
FiveInline Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 Nidar2 skrev (3 minutter siden): Jeg flytter gjerne inn et sted som ikke har fiber eller kabeltv, hater å betale mer enn hva jeg behøver. Streamer fint over mobilt nett og spiller ikke annet enn Candy Crush. Omtrent som bestemora mi det. 6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 FiveInline skrev (12 minutter siden): Omtrent som bestemora mi det. Jepp, jeg er en beskjeden vanlig mann uten stormannsgalskap og forsøker å ikke eie mer enn fem ting Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 Toreedd skrev (På 21.8.2021 den 20.04): Hei. Jeg lurer på hvordan Telenor fiber fungerer. Fungerer det på lik linje med andre leverandører? Da tenker jeg på hastighet og stabilitet. Veit at de priser seg høyere en andre. Men i mitt tilfelle er det ingen andre selskaper som vil bygge fiber her. Jeg bare lurer på om det er verdt det å gå fra trådløst bredbånd til fiber. mvh For min del var det absolutt verdt det. Nettet er mye mere stabilt, lavere ping i spill og nedlasting av større filer som spill er unnagjort på under 30 minutter. Mechablast skrev (På 21.8.2021 den 20.56): over 800 for 300Mb Jeg betaler 599 for GB linje som blir økt til 699 etter et år. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. september 2021 Del Skrevet 5. september 2021 TheKims skrev (8 timer siden): For min del var det absolutt verdt det. Nettet er mye mere stabilt, lavere ping i spill og nedlasting av større filer som spill er unnagjort på under 30 minutter. Jeg betaler 599 for GB linje som blir økt til 699 etter et år. Så kan man legge på TV og mobilregning før man setter sluttstrek og ser hvor mye som forsvinner ut hver mnd. ICE+Strim gir fantastisk mye for penga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå