SitronLampeskjerm Skrevet 20. august 2021 Del Skrevet 20. august 2021 Jeg har en Open Vectra 2004 modell som har slitt med kjølesystemet i en periode. Jeg mistenker at det er lekkasje i vannpumpen da bilen kun lekker når den har vært i gang. Jeg har fyllt på med vann før hver kjøring og passet på at motoren ikke har gått varm. Bilen sto i dag med lokket til kjølevesken av da noen andre forsøkte å starte bilen. Bilen startet men motoren døde med en gang og har nektet å starte igjen etter dette. Jeg har ikke så veldig god peiling på bil og lurer på om noen andre(med mer peiling) har en ide om hva som kan ha skjedd? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 17. september 2021 Del Skrevet 17. september 2021 Dette kan være alt mulig. Som en person som trenger diagnose. Alt for vage symptomer til å antyde hva som er galt. Post km motor automat. Meget mulig gåen toppakning. Men 9 Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 18. september 2021 Del Skrevet 18. september 2021 (endret) Peil olja, hvis den er grålig, lysere på farge enn normalt så er det mest sannsynlig toppakningen på motoren som er røket. Også lurt og sjekke frostvæsken for misfarging. Hvitrøyk(vanndamp) på eksosen kan også være et tegn, det inntrer som oftest rett før motoren tar kveld(drukner i kjølevæske) Endret 18. september 2021 av Powertrainer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå