Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Driver og programmerer i .NET og fant ingen bedre kategori i dette forumet enn denne.

 

Saken er den at jeg har laget en web-service som lagrer en del data i sql2000. Problemet er :

 

Jeg skal opprette en job som kjører hvert 5.min og sjekker om det er noe data der som skal videresendes til et annet program utviklet i .net. Hvordan kan jeg starte dette programmet med parametre som er hentet ut via en sql setning i denne jobben.

 

Kanskje litt vanskelig men det jeg prøver å få til er å hente et felt i en tabell og hvert 5 min starte en prosess som mottar verdien i dette feltet som inn-parameter og kanskje motta en status på om det gikk bra eller ikke. Det er ikke aktuelt å kjøre spørringer fra et program mot database hvert 5 min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva innholder dette feltet da? Er det tekst burde det ikke være noe problem iallefall. Men er det ikke enklest å la det andre programmet hente ut de dataene fra databasen den trenger selv?

 

Jeg skal opprette en job som kjører hvert 5.min og sjekker om det er noe data der som skal videresendes til et annet program utviklet i .net

Det er ikke aktuelt å kjøre spørringer fra et program mot database hvert 5 min.

Er ikke dette en motsigelse da? :dontgetit: Databasen burde være istand til å håndtere trafikken ihvertfall. :p

 

 

Ellers kan dette kanskje være verdt en kikk

http://www.codeproject.com/dotnet/msmqpart1.asp

http://www.codeproject.com/dotnet/msmqpart2.asp

Lenke til kommentar

Nei programmet skal ikke hente de ut selv.

 

Tenkte på en løsning der jeg ev. lager en jobb og oppdaterer et step i denne når den blir kjørt, ved bruk av xp_cmdshell eller ved opprettelse av en DTS pakke som bruker globale variabler, for så å legge den i en schedule.

 

Det jeg ser etter er en fremgansgsmåte på en av disse, da jeg har begrenset erf. med sql.

Lenke til kommentar

Du vil altså at sql-server skal kjøre en trigger/sp for deg hvert 5. minutt, vil det være riktig å si?

 

Ellers må jeg si at xp_cmdshell er en "fæl" xp. Mange fjerner den fordi den lager et sikkerhethull større enn ******* <censored>

Endret av Tassax
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...