KarvaBlad Skrevet 20. august 2021 Del Skrevet 20. august 2021 Hei! Jeg har en Nokia 6.2 med Android 10. Når jeg lader står det noen ganger "lader sakte", og noen ganger "lader raskt." Hvorfor er det slik? Har en generisk lader med sånn mini-usb (heter det C?) hvor man kan putte den inn både opp og ned. Altså at den passer begge veier. Jeg har ikke forstått når den "lader raskt". Har det noe med gjenværende batteri å gjøre? Kan det ha noe med hvor mange apper som kjører i bakgrunnen å gjøre? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. august 2021 Del Skrevet 20. august 2021 Tja kan være alt fra kabelen ikke sitter eller ikke er optimal for mobilen til høy ytelse trenger mobilen mere strøm prøvd kabeler som måler strøm? https://www.ebay.com/itm/402940716836? https://www.ebay.com/itm/313612888310? Så ser du hvor mange watt som eventuelt trekkes? Noen tilfeller vertfall med quick charge må kabelen sitte godt i ellers faller ladingen fort. Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 20. august 2021 Del Skrevet 20. august 2021 Hvis det er flere uttak på laderen kan det være at ikke alle støtter Quick Charge. Eventuelt er det underdimensjonert og eller for lang USB-kabel. Skikkelige USB-kabler som støtter høyere strøm er betydelig grovere enn de som kun benyttes for å overføre data. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 Ser ut til at Nokia 6.2 har 10 watt (2 ampere) lading. Den har 3500 mAh batteri. USB type-C er det den har. Jeg vet ikke hva det skyldes, men det kan være ledningen, det kan være at den ikke liker laderen. 1 Lenke til kommentar
KarvaBlad Skrevet 21. august 2021 Forfatter Del Skrevet 21. august 2021 Det som er veldig rart, er at noen ganger står det "lader raskt" andre ganger "lader sakte". Det er samme kabel, samme utgang på ladeklumpen (adapteren?). Og det bør vel ikke ha noe å si på hvilken måte ledningen er i hølet på? Enten er den i, eller så er den det ikke. Det er enten/eller. Jeg har ikke noe multimeter, dessverre. Så mine hovedhypoteser om hva som forårsaker enten rask eller sakte lading består: 1. Antall apper som kjører i bakgrunnen 2. Gjenværende % på batteriet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå