Gå til innhold

Hvorfor er det så lav takhøyde for islamkritikk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
frohmage skrev (1 minutt siden):

Hva mener du om de andre som demonstrerer mot SIAN, da? Er det folk vi burde "ta hit til vesten", uavhengig om hvorvidt de er født i Norge?

Det er klart man må demonstrere mot hva man vil så lenge man gjør det fredelig. Disse sosialklientene i Antifa og blitz kan man også gjerne sende til Afghanistan spør du meg. Ikke produktive og verdiskapene folk det heller. De har lite annet å finne på for trygda enn å slåss.

Lenke til kommentar
PerBertil skrev (14 minutter siden):

Disse sosialklientene i Antifa og blitz kan man også gjerne sende til Afghanistan spør du meg.

Hvorfor stoppe der? Kunne vi ikke bare sende alle du ikke liker til Langtvekkistan, eller hva det heter?

Det er heldigvis mange som demonstrerer mot SIAN. De fleste gjør det fredelig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
PerBertil skrev (32 minutter siden):

Det er klart man må demonstrere mot hva man vil så lenge man gjør det fredelig.

Bra.

Sitat

Disse sosialklientene i Antifa og blitz kan man også gjerne sende til Afghanistan spør du meg. Ikke produktive og verdiskapene folk det heller. De har lite annet å finne på for trygda enn å slåss.

Hvordan vet du at det er sosialklienter? Man kan gjerne mene at Norge burde være mer restriktiv med å innvilge asylstatus eller statsborgerskap. Når noen bor på Norsk jord og har Norsk pass så er det mest fornuftig å prøve leve best mulig med dem.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
frohmage skrev (22 minutter siden):

Hvorfor stoppe der? Kunne vi ikke bare sende alle du ikke liker til Langtvekkistan, eller hva det heter?

Det er heldigvis mange som demonstrerer mot SIAN. De fleste gjør det fredelig. 

Hvis man liker islam og den kulturen bedre enn ytringsfriheten, så er det ingenting som er i veien for at man kan flytte dit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (9 minutter siden):

Hvordan vet du at det er sosialklienter? Man kan gjerne mene at Norge burde være mer restriktiv med å innvilge asylstatus eller statsborgerskap. Når noen bor på Norsk jord og har Norsk pass så er det mest fornuftig å prøve leve best mulig med dem.

Vi har et levesett fra før og en kultur fra før. Det er de som flytter hit som skal tilpasse seg oss. Den verdimessige assimileringen bør starte dagen de kommer hit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PerBertil skrev (Akkurat nå):

Hvis man liker islam og den kulturen bedre enn ytringsfriheten, så er det ingenting som er i veien for at man kan flytte dit.

Tror nok få av de som demonstrerer mot SIAN gjør det fordi man "liker islam" eller setter noen som helst kultur opp mot ytringsfriheten, men fordi man er imot alt det SIAN står for og ønsker å ytre seg mot nettopp det, og generelt mot rasisme. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (59 minutter siden):

Tror nok få av de som demonstrerer mot SIAN gjør det fordi man "liker islam" eller setter noen som helst kultur opp mot ytringsfriheten, men fordi man er imot alt det SIAN står for og ønsker å ytre seg mot nettopp det, og generelt mot rasisme. 

Det finnes i hvert fall ingen tilfeller der disse blitserne har drevet med vold og ropt slagord etter islamister som har holdt demonstrasjoner, der det har vært betraktelig flere deltakere.

Jeg støtter heller ikke SIAN, men de har rett til å si sin mening og det er ikke rasisme å mislike islam.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
frohmage skrev (32 minutter siden):

Nå har pellik svart bedre enn jeg kunne gjort på dette, men hvilke land er det man kan flytte til der "ingenting er i veien" for det?

Tja, synes man at hvite menn nærmest representerer ondskap og man mener at hvite menn er så rasistiske og undertrykkende er det vel fritt frem og emigrere til Nigeria der det ikke finnes undertrykkende hvite menn. Liker man ikke vestlig demokrati og markedsøkonomi kan man vel flytte til Nord Korea eller Venezuela. Dette gjelder alle land man identifiserer seg med mer enn sitt eget.

Lenke til kommentar
PerBertil skrev (15 minutter siden):

synes man at hvite menn nærmest representerer ondskap og man mener at hvite menn er så rasistiske og undertrykkende er det vel fritt frem og emigrere til

Hvem er det som synes det? Jeg tenkte mere på hvilke land med "islamsk kultur" som har fri innvandring. Godt mulig at det er mange av dem, altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PerBertil skrev (1 time siden):

Hvis man liker islam og den kulturen bedre enn ytringsfriheten, så er det ingenting som er i veien for at man kan flytte dit.

Jeg tolket dette som at du siktet til at Norske borgere (eller mennesker som bor her) og som er født i et muslimsk land og «liker islam bedre enn ytringsfrihet», burde flytte tilbake.

Diskusjonen etterpå gjorde meg litt i tvil om du egentlig mente at «Blitzere uten tilknytning til andre land enn Norge» burde flytte til land i midt-østen?

-k

Lenke til kommentar
knutinh skrev (Akkurat nå):

Jeg tolket dette som at du siktet til at Norske borgere (eller mennesker som bor her) og som er født i et muslimsk land og «liker islam bedre enn ytringsfrihet», burde flytte tilbake.

Diskusjonen etterpå gjorde meg litt i tvil om du egentlig mente at «Blitzere uten tilknytning til andre land enn Norge» burde flytte til land i midt-østen?

Jeg sikter til alle mennesker som føler seg mer hjemme andre steder. Trives man ikke her er det da bare å flytte. Men ja en del muslimer i Norge som liker islamske land og sharia bedre enn norske lover og levesett bør gjerne flytte tilbake til hjemland/opprinnelsesland. ER man en blitzer som hater vesten og digger islam er det bare å emigrere til Palestina eller noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (Akkurat nå):

I hvilket land er man velkommen om man støtter SIAN, da?

Nei, det vet ikke jeg....Noen forslag? Må vel være et land med lite islamsk innflytelse eller få muslimer da. Japan kanskje?

Men nå er SIAN helt innenfor, de driver ikke med politisk vold sånn som blitzere gjør. Politisk vold er ikke akseptabelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (1 minutt siden):

Nei, siden SIAN later å ha langt flere motstandere enn tilhengere i Norge (som jeg tenker er deres fokusområde), så er det kanskje deres problem hvor dere skal flytte eller?

Og islam har vel flere motstandere enn tilhengere i Norge antar jeg også? Da kan vel muslimene flytte ifølge deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...