Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. september 2021 Del Skrevet 1. september 2021 (endret) Abigor skrev (På 20.8.2021 den 1.06): Jeg hater islam, synes det er en skikkelig drittreligion. Ingen har slått meg ned enda. Du kan gjøre et enkelt forsøk på Grønlands Torg i Oslo. Ta på deg en T-skjorte : Gå fra politihuset på Grønlandsleiret bort til Tøyengata, til høyre opp Hagegata, følg den helt til Kolstadgata og følg den til enden. Hvis du enda ikke er henta av ambulanse, så hold deg i området rundt Hagegata 22. Endret 1. september 2021 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 1. september 2021 Del Skrevet 1. september 2021 (endret) Dart skrev (5 timer siden): Det er en samling artikler. Tittelen er trolig "En samling artikler om ...." og så følger en liste. Tror du at du får sove nå? Nei, du påsto at tittelen er på hebraisk at du kunne poste den, men at det sikkert ikke var noe vits, siden du trodde jeg ikke kunne hebraisk. Jeg kan som sagt lese hebraisk, så jeg vil gjerne at du poster den. Endret 1. september 2021 av Aiven 2 Lenke til kommentar
smergel Skrevet 2. september 2021 Del Skrevet 2. september 2021 WiiBoy skrev (På 24.8.2021 den 15.19): Det er mange som har blitt truet på livet for blasfemi, men det er vel ingen som har sett på tegninger guder som blasfemi innen kristendommen. Hva/hvordan kristne reagerer på kritikk/spøker er uansett helt fullstendig irrelevant. Dessuten så er ikke en karikatur nødvendigvis saklig kritikk av islam, slik som denne tråden tar opp. Det bør ikke forventes like høy toleranse for spotting, som for saklig kritikk. Synes absolutt att i nyere tid så er det da mye verre å kritisere Islam enn Kristendommen for den personen som gjør det. Er det ikke relevant hvordan kristne reagerer på kritikk/spøk ??? 1 1 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 (endret) smergel skrev (19 timer siden): Synes absolutt att i nyere tid så er det da mye verre å kritisere Islam enn Kristendommen for den personen som gjør det. Er det ikke relevant hvordan kristne reagerer på kritikk/spøk ??? Vi ser ikke store grupper av protestanter brenne ned den ambassaden i Norge til et land i midt-østen fordi de føler at borgere i det landet har krenket guden deres. Jeg kjenner ikke til at katolikker reiser ned til Indonesia for å skyte en forlegger i ryggen fordi bøkene forleggeren stod bak oppfattes som blasfemisk mot paven eller mot den kristne guden. Jeg tror at det er rimelig å si at konsekvensene av blasfemi eller kritikk av islam kan ha voldelige eller dødelige konsekvenser i langt større grad enn andre store religioner. Så kan man spørre seg om dette bare er et spørsmål om «dårlig religion vs god religion». Eller/også er en konsekvens av en region, religion og kultur under sterkt press, med krig og elendighet og opplevelse av å sakke akterut økonomisk, militært og sosialt. Om man må se religion og politikk under ett, og om hemmelige agenter for staten Israel må regnes inn under «judaismens voldelighet» på samme måte som det islamistiske terrorister ofte kobles til islam. Og om vestlige statsledere som bruker den kristne guden for å vinne valg og for å søke støtte til kriger bør regnes inn under «kristen voldelighet». -k Endret 3. september 2021 av knutinh Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 (endret) På nettet kan man finne saker og ting i f m "Den radikale taper" som jeg tror det er vi snakker om nå.Venstreradikaleren Hans Magnus Enzensberger presenterer med dette et stridsskrift mot det radikale islam, islamismen. Den islamske verden er taperen i vår globaliserte tid, skriver Enzensberger. Spoiler Han forteller i boken hvorfor og hvordan islamismen er blitt vår tids totalitære trussel. "De ekstreme islamistenes svar er å utforme en dødskultus. Den islamske terrorens reneste form er selvmordsattentatet. Det utøver en uimotståelig tiltrekningskraft på den radikale taperen, for det gir ham muligheter for å leve ut både sine storhetsfantasier og sitt selvhat." BOK: I serien aldrende-stjerneintellektuelle-demoniserer-islam-og-alt-dens-vesen, er turen denne gang kommet til den tyske norgesvennen Hans Magnus Enzensberger. I likhet med sin italienske kollega Oriana Fallaci, hevder han i det bombastiske kampskriftet «Skrekkens menn - et essay om den radikale taper» at alle forsøk på «dialog» med islamister er blåøyd tull som bare gagner partier som Frp. I vår tids kamp om bildet av virkeligheten generelt og islam spesielt, inntar Enzensberger en aggressiv, generaliserende posisjon: De arabiske samfunnene er «tilbakestående», takket være en kvinne- og kunnskapsfiendlighet med dype røtter i den arabisk historien som en gang var så stolt. Han psykologiserer like godt en hel verdensdel når han uten nyanser skriver om «den arabiske mentalitet», som ifølge Enzensberger ikke bare består av en uforbeholden, religiøst basert tro på egen overlegenhet, men også en grunnleggende fiendtlig innstilling til en omverden som ansees som konstant ute etter å ydmyke arabiske muslimer. Støtte henter han i den kontroversielle historikeren Bernard Lewis. Les mere her i Bergens Tidende, en lang kritikk av boken ..... Endret 3. september 2021 av Slettet+6132 lagt til siste avsnitt Lenke til kommentar
PerBertil Skrevet 3. september 2021 Forfatter Del Skrevet 3. september 2021 jjkoggan skrev (På 31.8.2021 den 18.53): Noe imamer mener det er OK mens andre ikke. Nevn en i et muslimsk land som aksepterer dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 Sitat: "At terroren ikke bare er til stor skade for islams anseelse, men også for dens tilhengeres livsbetingelser overalt i verden, gjør like lite inntrykk på islamistene som Tysklands undergang gjorde på naziene. Som dødens avantgardister kan det ikke streife dem å ta hensyn til sine trosfellers liv. At de fleste muslimer ikke har lyst til å sprenge seg selv og andre i luften, er i islamistenes øyne bare et tegn på at de ikke har fortjent noe bedre enn selv å bli likvidert. Den radikale taperens mål er jo nettopp å gjøre så mange som mulig til tapere. At islamistene er i mindretall, kan i deres øyne bare skyldes at de er de utvalgte." En slik sa en gang: jeg er utstøtt fordi jeg er muslim, og jeg er muslim fordi jeg er utstøtt. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 PerBertil skrev (13 timer siden): Nevn en i et muslimsk land som aksepterer dette. Alle muslimer utenfor «muslimsk land» ikke er muslime? Kristne sekter i India ikke er kristne? Du finner få som er enige med deg om det 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 Dart skrev (På 1.9.2021 den 14.24): Du kan gjøre et enkelt forsøk på Grønlands Torg i Oslo. Ta på deg en T-skjorte : Gå fra politihuset på Grønlandsleiret bort til Tøyengata, til høyre opp Hagegata, følg den helt til Kolstadgata og følg den til enden. Hvis du enda ikke er henta av ambulanse, så hold deg i området rundt Hagegata 22. Du vet at det bokstavelig talt henger et israelsk flagg midt ved Grønlands torg for tiden ifbm Holocaust-senteret pop up? Er ikke noe problem det 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 (endret) Snikpellik skrev (1 time siden): Du vet at det bokstavelig talt henger et israelsk flagg midt ved Grønlands torg for tiden ifbm Holocaust-senteret pop up? Er ikke noe problem det Hadde ikke anelse om det. Kanskje det er blitt fritt for antisemitter der? 😇 BTW: Palestinakomiteen i Hedmark arrangerte støttemarkering for Palestina i gågata i Hamar en lørdag i mai. Det utartet i en fysisk konfrontasjon med noen på israelsk side. Leserbrev fra Hamar Arbeiderblad, sier at Palestinakomiteens leder Helge Bjørnsen skylder på «mye følelser» når innvandrer-ungdommer går løs på 2 fredelige Fpu`ere som står med et tegnet Israelsk flagg. Videre sier komiteleder Bjørnsen «Dette er mennesker som har flyktet fra sitt land, og det er Israel som er årsaken til det. Da blir det mye følelser». Sitat slutt. Jeg vil da spørre Bjørnsen følgende; Hvilke land har disse ungdommene kommet fra? (PS: de tre omtalte angripende ungdommene kommer fra Øst-Libanon, og foreldrene fra Jordan, de hadde med sine småbarn som holdt paroler) Da melder du deg frivillig til den lille omtalte testen på Grønland og gjør all angst til skamme? Ingenting er bedre enn det. 🙃 Glemte nesten at den hat-komiteen ga ut en liste over israelske varer i norske butikker, som de mente skulle boikottes. Det er jo valg snart. Den lista skal jeg ha med som handleliste og etterlyse det butikken ikke har på lista. De setter også klistrelapper på israelske varer i butikkene nå om dagen. Har noen et eksempel på en slik? Da vet jeg hva jeg skal se etter. Det kaller jeg service. Endret 4. september 2021 av Slettet+6132 lagt til siste avsnitt Lenke til kommentar
PerBertil Skrevet 4. september 2021 Forfatter Del Skrevet 4. september 2021 Dart skrev (2 timer siden): Hadde ikke anelse om det. Kanskje det er blitt fritt for antisemitter der? 😇 BTW: Palestinakomiteen i Hedmark arrangerte støttemarkering for Palestina i gågata i Hamar en lørdag i mai. Det utartet i en fysisk konfrontasjon med noen på israelsk side. Leserbrev fra Hamar Arbeiderblad, sier at Palestinakomiteens leder Helge Bjørnsen skylder på «mye følelser» når innvandrer-ungdommer går løs på 2 fredelige Fpu`ere som står med et tegnet Israelsk flagg. Videre sier komiteleder Bjørnsen «Dette er mennesker som har flyktet fra sitt land, og det er Israel som er årsaken til det. Da blir det mye følelser». Sitat slutt. Jeg vil da spørre Bjørnsen følgende; Hvilke land har disse ungdommene kommet fra? (PS: de tre omtalte angripende ungdommene kommer fra Øst-Libanon, og foreldrene fra Jordan, de hadde med sine småbarn som holdt paroler) Da melder du deg frivillig til den lille omtalte testen på Grønland og gjør all angst til skamme? Ingenting er bedre enn det. 🙃 Glemte nesten at den hat-komiteen ga ut en liste over israelske varer i norske butikker, som de mente skulle boikottes. Det er jo valg snart. Den lista skal jeg ha med som handleliste og etterlyse det butikken ikke har på lista. De setter også klistrelapper på israelske varer i butikkene nå om dagen. Har noen et eksempel på en slik? Da vet jeg hva jeg skal se etter. Det kaller jeg service. Endret 1 time siden av Dart Jeg skal begynne å boikotte varer fra muslimske land.....å vent....vi bruker jo ingenting til daglig som kommer fra muslimske land. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 PerBertil skrev (6 minutter siden): Jeg skal begynne å boikotte varer fra muslimske land.....å vent....vi bruker jo ingenting til daglig som kommer fra muslimske land. Du mener vi ikke bruker noe til daglig importert fra for eksempel Bangladesh, Indonesia og Pakistan? Lykke til med den boikotten. 2 Lenke til kommentar
PerBertil Skrevet 4. september 2021 Forfatter Del Skrevet 4. september 2021 Snikpellik skrev (Akkurat nå): Du mener vi ikke bruker noe til daglig importert fra for eksempel Bangladesh, Indonesia og Pakistan? Lykke til med den boikotten. Hva er det som de produserer som vi ikke hadde kunne produsere selv? Muslimske land skaper ingen nye innovasjoner og ingen verdier som hele verden bruker. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 PerBertil skrev (2 minutter siden): Hva er det som de produserer som vi ikke hadde kunne produsere selv? Muslimske land skaper ingen nye innovasjoner og ingen verdier som hele verden bruker. Ganske så mye. Er dette en tråd om takhøyde for islamkritikk eller er du nå mest interessert i bare å generelt lange ut mot muslimer? Sistnevnte virker å være høyest på agendaen. 2 Lenke til kommentar
PerBertil Skrevet 4. september 2021 Forfatter Del Skrevet 4. september 2021 Snikpellik skrev (1 minutt siden): Ganske så mye. Som for eksempel? nevn en innovasjon som muslimer har kommet med i de siste hundre år som kan måle seg med noe Israel, vesten, Kina, Sør-Korea og Japan har gjort? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 PerBertil skrev (14 minutter siden): Jeg skal begynne å boikotte varer fra muslimske land.....å vent....vi bruker jo ingenting til daglig som kommer fra muslimske land. Enig. Det er mikroskopisk lite. Årsakene er at det nesten ikke finnes muslimske industriland eller eksport av jordbruksprodukter fra dem. Men jeg bruker chaat masala krydderbl å strø på tomater og salat - og garam masala når jeg eks koker grønnsaksuppe. Muslimske samfunn og folk i Norge gjør ikke noe som beriker. Mat regner jeg selvsagt ikke med. Hvem som helst kan lese en oppskrift. Jeg kjenner en arabisk kokk som lager norsk mat 🙃 Islam er ekskluderende og passiviserende. I hele Midtøsten har det vært jøder og koptisk kristne som har utdannelse, penger og initiativ. Se på Israel, det er et temmelig initiativrikt land, mens de 5 nabolandene ikke har hatt større økonomi enn finske NOKIA hadde, til sammen - uten oljen. Uten oljen hadde de vært som Madagaskars økonomi. Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 PerBertil skrev (18 minutter siden): Som for eksempel? nevn en innovasjon som muslimer har kommet med i de siste hundre år som kan måle seg med noe Israel, vesten, Kina, Sør-Korea og Japan har gjort? Muslimer er ikkje ein homogen gruppe. Det er flust av muslimer som har vært med å utrettet store ting i verden. 2 Lenke til kommentar
PerBertil Skrevet 4. september 2021 Forfatter Del Skrevet 4. september 2021 Dart skrev (15 minutter siden): Enig. Det er mikroskopisk lite. Årsakene er at det nesten ikke finnes muslimske industriland eller eksport av jordbruksprodukter fra dem. Men jeg bruker chaat masala krydderbl å strø på tomater og salat - og garam masala når jeg eks koker grønnsaksuppe. Muslimske samfunn og folk i Norge gjør ikke noe som beriker. Mat regner jeg selvsagt ikke med. Hvem som helst kan lese en oppskrift. Jeg kjenner en arabisk kokk som lager norsk mat 🙃 Islam er ekskluderende og passiviserende. I hele Midtøsten har det vært jøder og koptisk kristne som har utdannelse, penger og initiativ. Se på Israel, det er et temmelig initiativrikt land, mens de 5 nabolandene ikke har hatt større økonomi enn finske NOKIA hadde, til sammen - uten oljen. Uten oljen hadde de vært som Madagaskars økonomi. Naturligvis kan ikke grupper eller samfunn som helhet ta æren for enkeltindividers oppfinnelser. Det er bare det at Israel til å være så lite har et stort antall svært effektive og innovative vitenskapsmenn. I muslimske land derimot er det mest prestisjefylte du kan være imam eller islamsk teolog. De eneste innovasjonene der er nye måter å forsøke å fremstille latterligheter og eventyr i koranen som vitenskapelige fakta for å hevde at islam er sann. antallet jødiske nobelprisvinner innen forskjellige vitenskaper er rett og slett utrolig. Antall muslimske er derimot ikke noe å skryte av. 1 Lenke til kommentar
PerBertil Skrevet 4. september 2021 Forfatter Del Skrevet 4. september 2021 Pallehysa skrev (10 minutter siden): Det er flust av muslimer som har vært med å utrettet store ting i verden. 10 eksempler? Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 PerBertil skrev (1 minutt siden): 10 eksempler? Tja, for eksempel Pfizers covid-19-vaksine (utviklet av muslimer i BioNTech i Tyskland). Sånn for å være litt aktuell med noe som er ganske så viktig for verden. Ellers kan man nevne at arabiske immigranter står bak hele 3.4% av patentsøknader i USA, til tross for at de utgjør kun 0.3% av befolkningen. Jeg skjønner greia, du er veldig opptatt av å dra muslimer og arabere som gruppe mest mulig ned i søla og leter etter måter å gjøre det på. Det fremstår ikke som kritikk, men noe som grenser til irrasjonelt hat. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå