Tullballj Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 (endret) Var å så på en 09 modell avensis stasjonsvogn i dag. Bilen er akkurat godkjent i 2 nye år, og alle servicer er tatt på merkeverksted. Bilen har rullet rett under 200k kilometer. Hovedservice er også akkurat gjennomført. Bilen kjørte fint. Alt ser ut til å virke. Finner ikke spesielt med rust. Det som jeg oppdager var at det kom en svak dunke/kneppe lyd når jeg snudde rattet av og til. Baklykter var også litt stygge. Hadde sprukket opp litt og det var fuktighet inni. Vinter dekkene var også gamle, men de kunne jeg få nye pent brukte eller avslag på helt nye dekk. Er likevel dunke lyden jeg er mest skeptisk til. Siden bilen har blitt godkjent og den har vært på service trenger det kanskje ikke å være en stor sak? En fôring som begynner å bli litt slitt, men som kan holde en god stund til? Tror dere Bilen er et godt kjøp for rett i under 50k kroner? Bilen er for øvrig en 2,0 turbodiesel. Endret 19. august 2021 av Tullballj Lenke til kommentar
bjorkhaug Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Ta bilen på en NAF kontroll FØR du tenker på å skrive under en kjøpekontrakt, da kan de finne eventuelle feil og selger er mye med hjelpsom med å fikse eller gi avslag på pris. Ellers er jevnt over god kvalitet på Avensis, men sjekk etter fukt i hjulbrønnen. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Husk at PKK kun tar for seg det miljø- og trafikksikkerhetsmessige og ikke sier noe om bilen som helhet. Som @bjorkhaug skriver; Om du får utført en NAF-test skal du kunne være rimelig trygg på hva du kjøper. En eventuell ‘tilstandsrapport’ utført av selger (hvis profesjonell part) ville jeg ha vært litt skeptisk til. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Kjører en 09 avensis firmabil, og den har dunket i forstillingen i mange år når man snur på rattet. Men de sier aldri noe på EU-kontrollen så har ikke brydd meg med det. Kansje det ikke gjør noe. Baklyktene er helt sprukne og ødelagt på den og. Sikkert billig å fikse. Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Hvis det er en tikkelyd ved rattutslag så kan det være en drivknute som er dårlig, utover det så tror jeg det er et greit kjøp. Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Tullballj skrev (1 time siden): Finner ikke spesielt med rust. Har du hatt den opp på bukk og kikket under? Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 19. august 2021 Forfatter Del Skrevet 19. august 2021 Hollabaloo skrev (Akkurat nå): Har du hatt den opp på bukk og kikket under? Nei, men jeg har sett under så godt jeg kunne fra alle vinkler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå