ella8pw Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Hei. Driver å fikser på dusjkabinettet i leiligheten, da bunnhengselet har knekt av. Har forhørt meg overalt, men siden det er eldre modell, så er det vanskelig for leverandør å oppdrive en ny bunnhengsel. Er det noen som har erfaring med å sveise sammen gammel plast del?(ref bilde). Lim holder vel ikke særlig lenge. Alternativt blir fort mye mere kostbar, da å bytte hele listen. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Epoksylim? (To-komponent) Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Drille hull og bruke noen form for liten metalplate for å feste går også. Vis den er i plast, skal det til nød gå an å lime, for å så smelte sammen den via f.eks en loddebolt. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Mine 2₵: Høre om det er noen som vil ta på seg jobben med å 3D-printe en ny del? Lenke til kommentar
ella8pw Skrevet 23. august 2021 Forfatter Del Skrevet 23. august 2021 Ganske lite plast på å drillet på, da delen er liten. Forhørte meg litt med de som kjenner til 3d printing og de sa det kunne bli vanskelig å få til en del som holder den kvaliteten som den har. Da denne kunne være støpt med en hardere type plast. Kan jo alltids prøve med lim, men spørs hvor lenge den holder, da den skal tåle litt belastninger fra døra. blir nesten rådvill hva man skal gjøre, om man må bytte hele lista og få ordnet hengsler fra en annen leverandør. Men det er vel ikke alle som passer til akkurat den døra? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 Grovt sandpapir for å fjerne dritt og gjøre den grovere, deretter tokomponent lim, så skal den sitte til noen annet knekker. Sett bitene i press for best resultat. Lenke til kommentar
ella8pw Skrevet 23. august 2021 Forfatter Del Skrevet 23. august 2021 Får bestille å prøve det ut. Ser Clas Olsson har «gorilla epoxylim». Det er vel av dette kaliberet du tenker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå