9UAHR1KO Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Er møtene ved kaffemaskinen så viktige som vi tror? [Ekstra] Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Det som er det beklagelige i denne situasjonen er at det er lite eller ingen innsats for å få til nye metoder for integrering og sosialisering mellom lokasjoner. Det være seg avdelingskontorer eller hjemmekontor. Her har vi en gyllen sjanse til å reduser utslipp og får en mindre stressende hverdag. Redusere presset på storbyene og samtidig forbedre levekvaliteten. 3 1 Lenke til kommentar
quantum Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 (endret) Aldri opplevd at det skjer noen eureka-moments ved kaffemaskinen. 95% av gangene jeg henter en kaffekopp er det ingen andre ved kaffemaskinen. Folk bruker Slack etc. selv om de sitter på samme lokasjon. Fysiske møter med whiteboard kan være effektivt, så der har man en vei å gå. Skal bli greit å ha enkelte møter IRL, og generelt treffe folk. Hybridjobbing tror jeg blir fint, to timer meningsløs pendling hver eneste dag er skadelig for alle. Endret 19. august 2021 av quantum 2 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men for meg er kaffeslabberaset ekstremt viktig. Ikke nødvendigvis direkte på produktivitet, men for egen trivsel er det alfa og omega – og trives jeg godt er jeg også mer produktiv. Og nei, videomøter er ikke «å treffe folk». Hvordan noen kan stortrives med å gå og tråkke hjemme og aldri se andre vegger enn sine egne skjønner jeg ikke, men vi er nå forskjellige. 6 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 henrikwl skrev (1 minutt siden): Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men for meg er kaffeslabberaset ekstremt viktig. Ikke nødvendigvis direkte på produktivitet, men for egen trivsel er det alfa og omega – og trives jeg godt er jeg også mer produktiv. Og nei, videomøter er ikke «å treffe folk». Hvordan noen kan stortrives med å gå og tråkke hjemme og aldri se andre vegger enn sine egne skjønner jeg ikke, men vi er nå forskjellige. This Lenke til kommentar
quantum Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 (endret) Ja, vi er forskjellige, jeg får ingenting sosialt eller kreativt ut av to timer kollektivtransport daglig. Daglig tilstedeværelse er rett og slett ikke verdt det for min del. Men som jeg skrev; hybridløsning vil passe fint for meg. Hvordan noen kan trives med å se kun sine egne hjemlige vegger skjønner ikke jeg heller. Kanskje de bytter tapet ofte? Under pandemien har jeg sluppet unna all pendling, det utgjør over én arbeidsdag i uka for min del. Det blir som å innføre 4-dagers uke. Hvorfor skal jeg sette av en hel dag hver uke av min fritid for fysisk oppmøte på kontoret som ikke gir noen spesielle fordeler ift. en hybridløsning hvor jeg f.eks. brukte 5 istedenfor 10 timer på pendling i uka? Endret 19. august 2021 av quantum Lenke til kommentar
Roger Hansen Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Jeg er stikk motsatt. Foretrekker å hente meg en kaffe uten å måtte hoppe hinder gjennom samtaler om hytter, barnehager, båt eller annet småprat som interesserer meg null og nada. Men slik er vi mennesker. Noen er ekstroverte, noen er introverte og noen havner en eller annen plass i spektrumet mellom de to. Mener det bør være rom for begge typer personlighet. Som ett lite hjertesukk til slutt så mener jeg også at dersom man er avhengig av mikromøter på minikjøkkenet over en kopp kaffe for å opprettholde en produktivitet eller effektivitet så er det andre utfordringer å ta tak i. Forstår at prating med kollegaer er med å øke sosial trivsel osv men ser til tider at det skjer ekstra beslutninger over kaffekoppen etter ett møte som burde vært avgjort i selve møtet. 1 Lenke til kommentar
Lars Fosdal Skrevet 20. august 2021 Del Skrevet 20. august 2021 Jeg liker folk, men jeg liker ikke pendling og kontorlandskap. Kontorlandskap er totalt drepen for konsentrasjon for meg. Hadde jeg kunne fått et lukket kontor med maks 1 til 3 andre "likesinnede" som ikke er avhengige av kontinuerlig telefonbruk, så hadde det vært greit - men åpent landskap? Skyt meg! Har jobbet på hjemmekontor siden 2010, så for meg var Corona ingen endring i mesteparten av hverdagen, men i 2019 hadde jeg over 30 overnattinger rundt om i landet. Siden Feb. 2020 - ingen - og jeg savner å sitte ute på anlegg med brukere. Jeg håper på en utstrakt hybrid arbeidsdag for oss som trenger tenke og konsentrasjonstid. Det er fint å komme sammen for planlegging, reviews, testing, og post-prosjekt arbeid - men når jeg skal kode, så vil jeg ha mest mulig fred. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå