uname -i Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 (endret) Snowleopard skrev (4 minutter siden): Brannfaren har blitt oppdaget pga faktiske branner, som man har undersøkt årsaken til. Så defintivt har det vært faktiske branner. I Korea så ble BMW banned/eierne nektet å bruke bilene, og BMW ble påkrevd å stoppe salget og undersøke og fikse bilene, fordi BMW da ikke akseptere at det var en risiko. Resultatet ser du i linken på forrige innlegg, men altså 1 million biler tilbakekalt pga brannfare. https://www.cbsnews.com/news/bmw-recall-south-korea-bans-vehicles-because-of-fire-risk/ Det som bør være temmelig innlysende, er jo at man ikke kaller tilbake biler som allerede har brent, men man kaller inn biler med samme problem, før dette fører til en faktisk brann. Noen av disse bilene vil det selvsagt kunne opptre brann i, før de kommer til dagen for fix, om man ikke reduserer/stopper bruken av kjøretøyet. Det burde være så innlysende at det er rart jeg må presisere dette overfor deg. Men dette har ikke noe med brannstatistikken å gjøre. Den går på biler som faktisk har brent, ikke biler som KUNNE ha brent om produsenten ikke gjorde tiltak. Det burde være så innlysende at det er rart jeg må presisere dette overfor deg. Endret 19. august 2021 av uname -i 4 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 uname -i skrev (1 minutt siden): Men dette har ikke noe med brannstatistikken å gjøre. Den går på biler som faktisk har brent, ikke biler som KUNNE har brent om produsenten ikke gjorde tiltak. Det burde være så inllysende at det er rart jeg må presisere dette overfor deg. Det opprinnelige spørsmålet var om hvordan det fordeler seg med branner i elbiler vs ice-biler der man tok hensyn til både alder og antallet solgt. Opprinnelig innlegg var for å vise at det definitivt brenner endel i nye ice-biler og. Den anser jeg som bevisst, i og med at det har vært såpass omfattende tilbakekallingssaker, basert på faktiske branner. Den siste linken viser altså 40 BMWer som har brent i Sør-Korea før man innså at det faktisk var en svakhet. Dessverre er det lite statistikk som viser dette fordelt på produksjonsår og andel av solgte biler, så foreløpig må man regne ut fra kilder som ikke nødvendigvis er veldig verifiserbare, men alt tyder på at antall branner i elektriske biler er godt under tilsvarende tall for ice-biler. Og som om ikke det er nok, så viser undersøkelser og at elbilbranner, selv om de er vanskeligere å slukke når de er i batteriet, at brannforløpet er mindre eksplosjonsaktig i forløpet, så man har bedre tid til å komme seg unna. 2 2 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Og da er tre nye TMY registrert hittil i dag, i tillegg til den privatimporterte bilen eid av Sør Import som ble testet og omtalt i en annen artikkel her på TU. 2 Lenke til kommentar
Tictakk Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Begynner å bli bra konkurranse ja. Det stemmer som du sier at Tesla sliter med rykte siden de startet produksjonen for et par år siden, men kvaliteten har forbedret seg vanvittig. Kvaliteten på Tesla produsert i dag kan måle seg med tyske bilmerker som har drevet bilproduksjon siden forrige årtusen. 2 Lenke til kommentar
Tictakk Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Det stemmer ikke helt. I teorien så er det mulig å lade på 250kW, men i realiteten skjer det ikke. Men ja, Tesla lader med omtrent dobbelt effekt. 1 Lenke til kommentar
Tictakk Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Pass på så han ikke kikker på deg gjennom kameraet i mobilen og sporer posisjonen. Eller har du klikket "nei" på alle avtaler ved installering av apper og forskjellige brukerkontoer? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 6 minutes ago, Tictakk said: Det stemmer ikke helt. I teorien så er det mulig å lade på 250kW, men i realiteten skjer det ikke. Men ja, Tesla lader med omtrent dobbelt effekt. ? 3 1 Lenke til kommentar
Tictakk Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Var du kanskje ikke klar over at av de 3260 bilene som brandt 2016-2019 var kun 60 elbiler? Er det mulig du har blitt villedet med uriktig propaganda? Jeg forstår ikke at folk tør å kjøre i eksbiler lenger når vi vet at de tar fyr hele tiden. 1 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Eksempel frå ein i USA som lada med 250 kW: Sitat 2017 Model 3 LR - Software Version: 2019.20.2.1 5659e07 Total Charge Session: 34 mins Battery highlights 2% - 10 miles - 0 mins (126 kW) 5% - 16 miles - 1 min (250 kW) 20% - 62 miles - 4 mins (250 kW) 21% - 65 miles - 4.5 mins (Taper from peak starts - 248 kW) 30% - 92 miles - 6 mins (218 kW) 40% - 123 miles - 8.5 mins (179 kW) 50% - 153 miles - 11 mins (142 kW) 60% - 184 miles - 14.5 mins (108 kW) 70% - 213 miles - 19 mins (87 kW) 80% - 245 miles - 24.5 mins (56 kW) Avtar når batteriet har nådd 20%, men det går ganske kjapt frå 2-20%. 1 Lenke til kommentar
Tictakk Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Det blir veldig vanskelig å forklare noe du har diktet opp helt selv. I Norge brenner ca. 3 eksosbiler hver eneste dag. Snart blir heldigvis eksbiler forbudt og kun de mye mer brannsikre elbilene lovlige. Da kan vi heldigvis sove godt om natten. 2 Lenke til kommentar
Tictakk Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Du hadde fremdeles blitt skuffet og lei deg over at elbil er sikrere enn eksbil. Hvis du skal manipulere statistikken til å passe dine personlige følelser så kan du muligens klare det med mye kreativ innsats og uærlig tilnærming istedenfor å forsøke å være objektiv. 2 Lenke til kommentar
Tictakk Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Det burde være innlysende at du har sporet av og ikke vet hva han svarte på i utgangspunktet og det er rart at jeg må presisere dette overfor deg. 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Tictakk skrev (42 minutter siden): Det burde være innlysende at du har sporet av og ikke vet hva han svarte på i utgangspunktet og det er rart at jeg må presisere dette overfor deg. Tror du må lære deg å sitere. 2 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Snowleopard skrev (2 timer siden): Og da er tre nye TMY registrert hittil i dag, i tillegg til den privatimporterte bilen eid av Sør Import som ble testet og omtalt i en annen artikkel her på TU. Noen som et hvem som lager denne statistikken? Syntes sortering er litt rar Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Trestein skrev (18 minutter siden): Noen som et hvem som lager denne statistikken? Syntes sortering er litt rar Er en som heter Lasse Edvardsen. Du hadde funnet dette ut ved å klikke på facebook-ikonet i gruppen "Kontakt meg". Klikker du på Twitter-linken, eøller Instagram-linken får du og se bilde av han, om det er interessant... Fine med denne, er at du kan klikke på kolonneoverskriften for å sortere de stigende (et klikk) eller synkende (et klikk til) på akkurat den kolonnen som man finner mest interessant. Det vises dessuten med et pil hvilken kolonne som er sorteringskriteriet, og retningen på pilen forteller deg om det er stigende eller synkende. Altså veldig greit å se om man vet hva man skal lete etter, og veldig fleksibel. Og enda bedre er det med søkefeltet for å søke etter en modell eller et bilmerke man vil sjekke ut. Så skriver man Tesla der, så får man bare se Tesla-modeller. Og tilsvarende for andre merker/modeller. Tenk om f.eks. SSB hadde presentert salgstallene for bilparken så enkelt for de sidene som er gratis... 1 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Snowleopard skrev (Akkurat nå): Er en som heter Lasse Edvardsen. Du hadde funnet dette ut ved å klikke på facebook-ikonet i gruppen "Kontakt meg". Klikker du på Twitter-linken, eøller Instagram-linken får du og se bilde av han, om det er interessant... Fine med denne, er at du kan klikke på kolonneoverskriften for å sortere de stigende (et klikk) eller synkende (et klikk til) på akkurat den kolonnen som man finner mest interessant. Det vises dessuten med et pil hvilken kolonne som er sorteringskriteriet, og retningen på pilen forteller deg om det er stigende eller synkende. Altså veldig greit å se om man vet hva man skal lete etter, og veldig fleksibel. Og enda bedre er det med søkefeltet for å søke etter en modell eller et bilmerke man vil sjekke ut. Så skriver man Tesla der, så får man bare se Tesla-modeller. Og tilsvarende for andre merker/modeller. Tenk om f.eks. SSB hadde presentert salgstallene for bilparken så enkelt for de sidene som er gratis... Nå har jeg verken tvitter, instagram eller facebok konto. Det som er rart er at tesla er sortert i model x,3,Sog Y. Porsche taycan og VW id er splittet opp i flere motorvarianter og batteristørrelser. Det gjør at man må lete etter varianter for å finne antall id3 eller taycan. Det gjør jo også at når man sorterer bilr det færre av ikke tesla biler fordi de ligger i flere undergrupper. Se på taycan. Noen hundre av 4 versjon og noen hundre av en annen. 2 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Trestein skrev (2 minutter siden): Nå har jeg verken tvitter, instagram eller facebok konto. Det som er rart er at tesla er sortert i model x,3,Sog Y. Porsche taycan og VW id er splittet opp i flere motorvarianter og batteristørrelser. Det gjør at man må lete etter varianter for å finne antall id3 eller taycan. Det gjør jo også at når man sorterer bilr det færre av ikke tesla biler fordi de ligger i flere undergrupper. Se på taycan. Noen hundre av 4 versjon og noen hundre av en annen. Ad første setning, så stemmer det for meg og. Jeg har ingen av de. Men det hindrer meg ikke å klikke på slike linker for å se om det leder meg til info jeg søker. Siden/profilen kan jo være åpen, eller som med FB-linken, den kommer opp i adressefeltet, mens jeg kommer til en innloggingsboks. Hvorfor noen splittes opp i flere modeller, skal jeg ikke si for mye om, men det kan rett og slett være VW AG sitt ønske å splitte de opp slik, og derved rapporterer disse som ulike modeller. Han henter, etter det jeg har lest, direkte via API mot SVV sine egne servere. Det kan rett og slett være at det blir for mye jobb eller ikke er mulig å få denne til å virke skikkelig, om man skal summere tallene fra slike kilder, og samtidig få så korrekte og oppdaterte tall som mulig. Jeg tviler sterkt på at han gjør dette med vilje, for å få statistikkene til å se best mulig ut for en eller flere. Men det hadde helt klart vært interessant å få skilt f.eks. Tesla sine tall på SR+, LR og P-modellene. Tilsvarende på f.eks. modeller som kommer i forskjellige karosseriversjoner, slik som E-Tron Sport Back, GTX (4-hjulsutgaven) og "normalversjonen". Men jeg ville heller hatt dette i underkategorier, og at hovedmodellene likevel kommer med en samlet sum. 1 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 11 minutes ago, Snowleopard said: Ad første setning, så stemmer det for meg og. Jeg har ingen av de. Men det hindrer meg ikke å klikke på slike linker for å se om det leder meg til info jeg søker. Siden/profilen kan jo være åpen, eller som med FB-linken, den kommer opp i adressefeltet, mens jeg kommer til en innloggingsboks. Hvorfor noen splittes opp i flere modeller, skal jeg ikke si for mye om, men det kan rett og slett være VW AG sitt ønske å splitte de opp slik, og derved rapporterer disse som ulike modeller. Han henter, etter det jeg har lest, direkte via API mot SVV sine egne servere. Det kan rett og slett være at det blir for mye jobb eller ikke er mulig å få denne til å virke skikkelig, om man skal summere tallene fra slike kilder, og samtidig få så korrekte og oppdaterte tall som mulig. Jeg tviler sterkt på at han gjør dette med vilje, for å få statistikkene til å se best mulig ut for en eller flere. Men det hadde helt klart vært interessant å få skilt f.eks. Tesla sine tall på SR+, LR og P-modellene. Tilsvarende på f.eks. modeller som kommer i forskjellige karosseriversjoner, slik som E-Tron Sport Back, GTX (4-hjulsutgaven) og "normalversjonen". Men jeg ville heller hatt dette i underkategorier, og at hovedmodellene likevel kommer med en samlet sum. De er jo skilt på https://teslastats.no/ 2 Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Fint å se at trollene klarer å avspore trådene med en eneste gang. Alle biter på? 2 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 8 hours ago, Kajac said: Nei, ca. 515 000 kr. Dollarkursen var 5,7 i 2013 Så 450’ nok var 79’$ i 2013 79’$ er 703`nok nå 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå