Gå til innhold

Er MUSA mi syk, eller ?

Anbefalte innlegg

Har fått ett irriterende problem med musa/maskinen mi. Hver eneste gang jeg høreklikker på en mappe, så tar det ca. 20 sek. for den reagerer. Noen formeninger om hva som er galt ? Fungerte helt fint for ett par timer siden. Det er en optisk mus fra Logitech.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres mer ut som om det er pc'n som bruker tid på og bearbeide, og ikke feil med musa.

Prøv og bytte til en annen versjon av driverene. Disse skapte lignende problemer hos meg en gang for liten stund siden, måtte faktisk installere en eldre versjon av "driverene" for at det skulle fungere slik det skulle. Men nyeste burde vel og funke skulle jeg tro, kan ikke si jeg har prøvd det når jeg først fant noe som fungerte.

Lenke til kommentar
Har fått ett irriterende problem med musa/maskinen mi. Hver eneste gang jeg høreklikker på en mappe, så tar det ca. 20 sek. for den reagerer. Noen formeninger om hva som er galt ? Fungerte helt fint for ett par timer siden. Det er en optisk mus fra Logitech.

Er det KUN ved høyreklikk på mapper du har problemet, eller er det i alle programmer?

Dersom det er i ALLE programmer, er det mest sannsynlig musen/driverene/linken mellom mus og maskin. Ellers vil jeg tippe du har noen problemer med selve Windows - Explorer delelen, eller noe.

Har du sjekket for virus i det siste? Har du installert noen programmer eller drivere før problemet oppstod?

_

johanf

Lenke til kommentar

Få tak i en helt vanlig mus som du låner, test med denne. Om problemet også oppstår med vanlig kabel mus så er det PC problem, ikke mus hardware.

Tror det ligger på PC siden og en bug der i OS'et på en eller annen måte. Evt oppdater drivere.

En mus har jo en knapp og bare sender data dumt ut til mottakeren den. Ingen stor intelligens i den.

lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...