Lemongrass Skrevet 18. august 2021 Del Skrevet 18. august 2021 (endret) Jeg har en gammel Macbook pro jeg skal selge og før jeg selger den ønsker jeg å slette alt som befinner seg på harddisken. Alt jeg finner ved å google og se på YouTube sier at jeg må restarte og presse command + R. Og hvis det ikke fungerer så må jeg prøve andre tastekombinasjoner. Problemet er at uansett hvilke tastekombinasjoner jeg prøver, så starter macbooken opp på vanlig måte. Er det noen mulighet for at jeg kan slette alt i harddisken uten å måtte starte den på nytt med knappekombinasjoner? Endret 18. august 2021 av Lemongrass Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 18. august 2021 Del Skrevet 18. august 2021 Hvilken årsmodell er dettte? Skal normalt fungere å holde inne command + R til du får opp et vindu med alternativer og bl.a diskverktøy hvor du da kan slette hele disken og deretter reinstallere os Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 18. august 2021 Forfatter Del Skrevet 18. august 2021 (endret) Mid 2012. Problemet er at jeg har sølt vann på tastaturet tidligere og en del knapper virker ikke. Jeg kobler til et eskernt tastatur, men det skjer ingenting når jeg presser command + R Endret 18. august 2021 av Lemongrass Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 18. august 2021 Del Skrevet 18. august 2021 (endret) Har ikke prøvd dette selv, men dette er kanskje en mulighet: Om du lager en usb-stick med bootable installer så kan du installere på nytt med den, men du trenger denne knappen: Option (Alt) ⌥ key How to create a bootable installer for macOS - Apple Support Endret 18. august 2021 av Svein M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå