MrLuni Skrevet 17. august 2021 Del Skrevet 17. august 2021 (endret) Stasjonær blir treg etter noe gaming. Det kan variere hvor lang tid det tar. Alt fra 30min til 2 timer. Noen dager skjer det ikke, men har blitt oftere nå i det siste. Merker det godt under Warzone. Går fra 110++ fps til 60ish fps. Seeeigt... 😕 Ligger forsåvidt stabilt på 60fps når den blir treg. Blir fixet ved en restart av data. Varierer da også ved tiden før den blir treg. 9700 + rtx2080 h100 vannkjøling. Kan til tider bikke 80grader, men da er det varmt i rommet. Virker som som cpu elle gpu underklokker seg. Er det noen måte å skru av underklokking? Tenker på bios instillinger. Win strøm står det på max ytelse. Drivere er seff nye. EDIT: Ingen seighet ikveld. Endret 17. august 2021 av MrLuni Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. august 2021 Del Skrevet 18. august 2021 Med programmer som HWInfo64 kan du få grafer over temperatur, frekvenser og throttling på både GPU og CPU. Det kan kanskje hjelpe deg. 1 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 18. august 2021 Forfatter Del Skrevet 18. august 2021 Yes ser på den. Eneste som er spesielt varmt er "hot spot" på skjermkort. Veit ikke hva det er. Den bikket 86 grader i går, men det ble ikke underklockinge av det. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 18. august 2021 Del Skrevet 18. august 2021 Prøv å reinstaller WZ. Spillet er ikke kjent for å ha den beste optimaliseringen og vet om mange som sliter med microstuttering og lag som ordner seg ved reinstallasjon. 1 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 18. august 2021 Forfatter Del Skrevet 18. august 2021 Ja pokker det skal jeg prøve. Har ikke gjort det siden det kom ut. Har også byttet cpu og HK i mellomtiden. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. august 2021 Del Skrevet 18. august 2021 Hvis du bruker HWMonitor64 i stedet får du opp litt mer nyttig info. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 19. august 2021 Del Skrevet 19. august 2021 Nei, ikke godt å si hva det kan være. En kompis av meg måtte reinstallere Windows før lagspikene forsvant. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 21. august 2021 Forfatter Del Skrevet 21. august 2021 Det hjalp mye å installere warzone på nytt. Gikk opp til 130fps. Men nå synker den ned til 90-100fps når problement dukker opp. Forbedring ble det jo xD Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 Se etter i GPU-z om grafikkortet kjører på korrekt PCI hastighet. Noe å hente der om du har satt kortet i et tregt spor. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 24. august 2021 Forfatter Del Skrevet 24. august 2021 Yes da ser jeg at det er mest sannsynlig skjermkortet som lager problemer. 88grader på hotspot og memory. Da begynte spill å klikke. Måte fyre opp MSI afterburner for at vifter skulle gå raskere. Da ble det bedre. Vifte burde jo fyrt opp selv... Va er det som ikke regulerer rett her? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 Prøv dette: Etter at jeg satt den til 0.6 så sluttet WZ å slite (fps drops). Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 Har du dårlig ventilasjon i kabinettet ditt? Hjelper ikke så mye med høyere vifteprofil om flaskehalsen er kabinettet. Testet uten sidepanel? Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 25. august 2021 Forfatter Del Skrevet 25. august 2021 Har tatt av sidedøre av kabinettet. Fortsatt varmt skjermkort. Viftene kjøres ikke raskt nok til å kjøle skjermkortet. Når jeg druser på mer viftespeed gjennom Afterburner så kjøler det bedre. Er det noe som kan fucke med viftestyringen? Har ikke clocket eller brukt afterburner før. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 Flere som skriver at vifteprofilen på enkelte 30 serie kort har problemer. Kan være at du har et kort med dårlig kjøler? Er isåfall ikke værre enn å stroppe en vifte koblet til HK direkte forran skjermkortet slik at det blåser igjennom. Eventuelt legge en vifte som blåser på bakplaten av kortet. Er igrunnen bare å begynne å teste å eliminere hva som funker og ikke funker Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 25. august 2021 Forfatter Del Skrevet 25. august 2021 Skjermkortet funker fint om jeg bruker Afterburner. Jeg kan også montere flere vifter.. Men jeg vil at kortet skal fungere som det skal. Det er irriterende måtte aktivere Afterburner hver gang jeg skal spille. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 26. august 2021 Del Skrevet 26. august 2021 Kan jo la afterburner starte sammen med windows. Det er en instilling for det, og så starter jo den i tray mode, så du ser den ikke. 1 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 26. august 2021 Forfatter Del Skrevet 26. august 2021 Jepp det er det jeg gjør nå for tiden. Men vil jo helst at alt skal fungere som det opprinnelig skal Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 27. august 2021 Del Skrevet 27. august 2021 Vifteprofiler har alltid vært tull. Spessielt etter de kom med maskinvare som starter kun etter en viss temp er nådd. Kjør på med Afterburner og spill i vei er nå mitt råd. Kjører selv afterburner både for monitorering og for muligheten til å øke power limit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå