9UAHR1KO Skrevet 17. august 2021 Del Skrevet 17. august 2021 Google kan kutte lønn for ansatte som jobber hjemmefra [Ekstra] Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 17. august 2021 Del Skrevet 17. august 2021 Dette kan være forståelig, men jeg tror det er feilslått dersom det å jobbe distribuert blir en del av normen fremover. Årsaken er at det blir enklere å bytte arbeidsgiver ved et større distribuert arbeidsmarked. Og da vil de beste ikke akseptere lavere lønn. Hvorfor skulle de det? Deres arbeidsinnsats blir ikke mindre verdifull. 2 Lenke til kommentar
Mats Magnem Skrevet 17. august 2021 Del Skrevet 17. august 2021 Jeg vet ikke helt om jeg forstår logikken her. De legger det jo fram som at det er en god ting å gå ned i lønn, at det er noe de blir "tilbudt". Og det virker som at det er motivert fra hva personen sparer på å ikke pendle og at (milliard)bedriftene ønsker å få den besparelsen i stedet for pendleren. Veldig rart. Glad jeg bor i Norge og at det finnes regler mot sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå