Έλα Skrevet 16. august 2021 Del Skrevet 16. august 2021 (endret) Hei, jeg leide en leilighet i 9 måneder . Jeg sa opp den og oppsigelsen varer til 15. aug. Jeg bor sammen med lille søsteren min. Det var en felles avgang mellom oss og huseieren. Vi snakket aldri med huseieren første gang men med hennes datter. Hun er så gammel at vi tenkte at hun har noe problem med å snakke til folk. Etter at vi flytta inn begynte hun å plage oss om alt mulig. F.eks. Kom opp og sjekka mens vi ikke var hjemme. Tidligere husleier var en jente men hun flytta ut noen måneder før oppsigelsen. Panelovnen på soverommet ble ødelagt på utsiden Sånn brennemerke, men det funker fortsatt. Vi farga det med varmbestandig lakk men hun godtar ikke. Jeg vasket leiligheten 2 ganger til nå men hun sier hver gang at det godtar hun ikke og vil ikke få nøklene tilbake. Hun har sagt at hver eneste dag etter 15. aug skal vi betale husleie for. Dette er tredje gangen som jeg skal vaske og levere nøklene, komfyren er så gammel og ovnen funket heller ikke ordentlig, men nå sier hun at ovnen funket bra. Lurer på at får hun lov å gjøre slike ting? Endret 17. august 2021 av Έλα Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 16. august 2021 Del Skrevet 16. august 2021 Dette har hun ikke lov til. Så lenge du har vasket slik at det står i forhold til slik det var når dere flyttet inn så er alt ok. Bare legg nøklene i postkassen hennes. Det er vell det beste tenker eg. Gjør hun mer ut av det så anmeld henne. Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 17. august 2021 Del Skrevet 17. august 2021 Ta bilder av alt før dere legger fra dere nøkkelen. Da har dere alt på det tørre hvis huseier prøver få dere til å betale for proffesjonell vask og viser til bilder med søl som ikke var der da dere vasket. 1 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 17. august 2021 Del Skrevet 17. august 2021 Hør eventuelt også med https://foreninger.uio.no/jussbuss/ - de gir gratis råd blant annet innen saker relatert til husleie 😊 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå