Gå til innhold

Teslas selvkjøringssystem granskes av myndighetene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Jeg uttaler meg bare basert på mine erfaringer. Tesla har jo best score på adas hos ENCAP... 

Med et system som skulle gitt oss Robotaxier for 2 år siden. Jaggu bra at de slår systemer med så lite som ei radar og 1-3 kamera. 

Jo, ikke glem ENCAP spesifikk kode i systemet da. 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (16 minutter siden):

Så det er ikke bra at ingen har død av fsd enda? Rare holdninger.

Hvorfor det er lite sannsynlig med en såpass dårlig FSD har du blitt forklart allerede. Er ikke det at den ikke prøver, det gjør den. 

Endret av oophus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
bojangles skrev (3 minutter siden):

 

 

Ja er progresjon. 

 

Ja den virker veldig lovende av det som er ute nå. Men som alltid, før koret kommer på plass den er ikke perfekt og ikke selvkjørende. Men, de nærmer seg noe. Skulle gitt mye for å ha dette hjemme, hadde dekket mange av mine turer. Ikke det at jeg ikke liker å kjøre selv, men da tar jeg bare over 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Salvesen. said:

Ja den virker veldig lovende av det som er ute nå. Men som alltid, før koret kommer på plass den er ikke perfekt og ikke selvkjørende. Men, de nærmer seg noe. Skulle gitt mye for å ha dette hjemme, hadde dekket mange av mine turer. Ikke det at jeg ikke liker å kjøre selv, men da tar jeg bare over 

Selvsagt ikke ferdig enda, det sier jo navnet Beta. Dessverre er det so du sier noen so skjit i det, de vil bare skape støy.

Det ble nevnt at Beta kjem te Europa i 2023....foretrekker og å kjøre selv, dog gledes det til testing.

Lenke til kommentar
bojangles skrev (2 minutter siden):

Selvsagt ikke ferdig enda, det sier jo navnet Beta. Dessverre er det so du sier noen so skjit i det, de vil bare skape støy.

Det ble nevnt at Beta kjem te Europa i 2023....foretrekker og å kjøre selv, dog gledes det til testing.

Kjøpte vell fsd første gang i 2016😅 så har ventet lenge. Men har heldigvis fått testet i USA med hjelp av hyggelige kollegaer. Super gøy!

Men ja, kjøpte ikke bil med 1020hk for å aldri kjøre den selv😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, Salvesen. said:

Kjøpte vell fsd første gang i 2016😅 så har ventet lenge. Men har heldigvis fått testet i USA med hjelp av hyggelige kollegaer. Super gøy!

Men ja, kjøpte ikke bil med 1020hk for å aldri kjøre den selv😅

Det er el bilen sin det. Deprimerte burde kunne få den på blå resept. Den får nok frem go'smilet.  Er sikkert som og ha sin private berg og dalbane/magasug. 

Krangla med dama og fått restskatt samme dag og du er nedstemt? En tur ut i Plaid fikser det.

Endret av bojangles
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Washington Post har fått tak i litt inside information om hva som skjedde rundt Teslas selvkjøring og radar.

How Elon Musk knocked Tesla’s ‘Full Self-Driving’ off course

Skremmende lesning og en oppvekker for de som er ute etter nybil. Fjerning av radar ble tvunget gjennom av Musk mot faglige råd fra sine eksperter på temaet. Kostkutt var viktigere enn sikkerhet.

 

"Some Tesla engineers were aghast, said former employees with knowledge of his reaction, speaking on the condition of anonymity for fear of retribution. They contacted a trusted former executive for advice on how to talk Musk out of it, in previously unreported pushback. Without radar, Teslas would be susceptible to basic perception errors if the cameras were obscured by raindrops or even bright sunlight, problems that could lead to crashes.

Musk was unconvinced and overruled his engineers. In May 2021 Tesla announced it was eliminating radar on new cars. Soon after, the company began disabling radar in cars already on the road. The result, according to interviews with nearly a dozen former employees and test drivers, safety officials and other experts, was an uptick in crashes, near misses and other embarrassing mistakes by Tesla vehicles suddenly deprived of a critical sensor."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
uname -i skrev (3 timer siden):

Washington Post har fått tak i litt inside information om hva som skjedde rundt Teslas selvkjøring og radar.

How Elon Musk knocked Tesla’s ‘Full Self-Driving’ off course

Skremmende lesning og en oppvekker for de som er ute etter nybil. Fjerning av radar ble tvunget gjennom av Musk mot faglige råd fra sine eksperter på temaet. Kostkutt var viktigere enn sikkerhet.

 

"Some Tesla engineers were aghast, said former employees with knowledge of his reaction, speaking on the condition of anonymity for fear of retribution. They contacted a trusted former executive for advice on how to talk Musk out of it, in previously unreported pushback. Without radar, Teslas would be susceptible to basic perception errors if the cameras were obscured by raindrops or even bright sunlight, problems that could lead to crashes.

Musk was unconvinced and overruled his engineers. In May 2021 Tesla announced it was eliminating radar on new cars. Soon after, the company began disabling radar in cars already on the road. The result, according to interviews with nearly a dozen former employees and test drivers, safety officials and other experts, was an uptick in crashes, near misses and other embarrassing mistakes by Tesla vehicles suddenly deprived of a critical sensor."

Det virker som om målet er Elons visjon fremfor beste løsning, det begynner å bli ganske mange av de situasjonene nå.

 

Salvesen. skrev (24 minutter siden):

Men ikke en eneste kilde på økte krasj... Og dette er tatt av "former employees". Tja, vis nå heller noe data da. ENCAP har fortsatt tesla uten radar på Nr1 og 2... 

Det er eiere av Tesla som har meldt inn dette problemet, altså at bilene uten radar skaper farlige situasjoner. Euro NCAP resultatene er supergode - men jeg vil tro at det å teste et slikt system skikkelig krever mer enn 10 forsøk på lukket bane. Jeg VET ikke selvsagt, men vil tro det finnes verdifull data utenfor NCAP testen - også for andre bilmerker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (32 minutter siden):

Det virker som om målet er Elons visjon fremfor beste løsning, det begynner å bli ganske mange av de situasjonene nå.

 

Det er eiere av Tesla som har meldt inn dette problemet, altså at bilene uten radar skaper farlige situasjoner. Euro NCAP resultatene er supergode - men jeg vil tro at det å teste et slikt system skikkelig krever mer enn 10 forsøk på lukket bane. Jeg VET ikke selvsagt, men vil tro det finnes verdifull data utenfor NCAP testen - også for andre bilmerker.

Det står eiere og test drivers. Tesla har test drivers. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...