Gå til innhold

Teslas selvkjøringssystem granskes av myndighetene


Anbefalte innlegg

Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Så hvorfor slutter de ikke? Om alle er så utslitt?

Er stressende å hoppe i strikk og fallskjerm også. Folk gjør fremdeles det pga de syns det er gøy. 

Problemet med "gøy" hos FSD Beta er at man har det gøy med 2 ton masse som når som helst kan finne på å peke seg selv mot fotgjengere, syklister, trikker, biler, lastebiler osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

En viktig ting dere overser. De fortsetter å bruke systemet. Det hadde de ikke gjort om det var så slitsomt. Jeg bruker autopilot hver dag, for en grunn. Og jeg overtar mye mer enn det der pga funksjoner som er støttet i fsd mangler hos meg. Selv om jeg gjør det er det mer slitsomt å kjøre selv 100%.

Som med all ADAS så er slikt mer stressende I starten. Nå vet jeg hvor systemet fungerer bedre, og er mer avslappet. Nydelig I kø feks. Jeg skrur det på overalt, men kjører selv sånn at det kun fungerer i bakgrunnen. Hos Tesla så skrur du det på og må holde deg unna inputs. Da skrues alt av. Litt motstykke til det å være en assist imo. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

oophus skrev (14 minutter siden):

Er stressende å hoppe i strikk og fallskjerm også. Folk gjør fremdeles det pga de syns det er gøy. 

Problemet med "gøy" hos FSD Beta er at man har det gøy med 2 ton masse som når som helst kan finne på å peke seg selv mot fotgjengere, syklister, trikker, biler, lastebiler osv. 

Hvor mange ulykker har det vært med FSD beta?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus skrev (12 minutter siden):

Som med all ADAS så er slikt mer stressende I starten. Nå vet jeg hvor systemet fungerer bedre, og er mer avslappet. Nydelig I kø feks. Jeg skrur det på overalt, men kjører selv sånn at det kun fungerer i bakgrunnen. Hos Tesla så skrur du det på og må holde deg unna inputs. Da skrues alt av. Litt motstykke til det å være en assist imo. 

Så du refererer til de som nettopp har startet å bruke systemet? Klart det er stressende.

Jeg trives godt med tesla sin måte å ha det på. Bilen er tydelig når det ikke fungerer. I motsetning til feks VW som bare kjører deg i grøfta uten en lyd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

 

Hvor mange ulykker har det vært med FSD beta?

Nok. Samt FSD Beta er ikke bra nok til at man introduserer det som faktisk er farlig. FSD Beta er så dårlig at man stresser mer med det på en av grunnet fokuset på monitorering. 

Tenk når FSD Beta blir like "bra" som ADAS på motorveiene. Der er det nok av dødsfall grunnet mangelen av monitorering etter at man får en falsk trygghet i hva det kan. Dit har ikke Navigate on Citystreets kommet ennå, og først da vil dødsulykkene komme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus skrev (Akkurat nå):

Nok. Samt FSD Beta er ikke bra nok til at man introduserer det som faktisk er farlig. FSD Beta er så dårlig at man stresser mer med det på en av grunnet fokuset på monitorering. 

Tenk når FSD Beta blir like "bra" som ADAS på motorveiene. Der er det nok av dødsfall grunnet mangelen av monitorering etter at man får en falsk trygghet i hva det kan. Dit har ikke Navigate on Citystreets kommet ennå, og først da vil dødsulykkene komme. 

Nok? Hvor mange? Jeg kjenner ikke til noen. Foruten kurb rash fra videoer etc

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (5 minutter siden):

Så du refererer til de som nettopp har startet å bruke systemet? Klart det er stressende.

November 2021 er straks et år siden... 

https://getjerry.com/electric-vehicles/tesla-fsd-beta-users-say-system-flaws

"FSD is supposed to be fully autonomous, which can actually be more stressful for the driver because the bugs and glitches are unpredictable and keep the driver constantly on edge."

Hvorfor må dette forklares? Systemet kan sende deg eller andre til dødsriket når som helst, og du tenker at dette er mindre stressende å bruke en å kjøre selv? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus skrev (1 minutt siden):

November 2021 er straks et år siden... 

https://getjerry.com/electric-vehicles/tesla-fsd-beta-users-say-system-flaws

"FSD is supposed to be fully autonomous, which can actually be more stressful for the driver because the bugs and glitches are unpredictable and keep the driver constantly on edge."

Hvorfor må dette forklares? Systemet kan sende deg eller andre til dødsriket når som helst, og du tenker at dette er mindre stressende å bruke en å kjøre selv? 

Men det kan alle adas systemer jeg har prøvd, samme med autopilot som jeg bruker hver dag og som sagt opplever jeg det ikke som mer stressende. Det du lenker til er bare en påstand, samme som du kommer med. Det står også 'kan være'. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (15 minutter siden):

Men det kan alle adas systemer jeg har prøvd, samme med autopilot som jeg bruker hver dag og som sagt opplever jeg det ikke som mer stressende. Det du lenker til er bare en påstand, samme som du kommer med. Det står også 'kan være'. 

En påstand støttet av uttalelser du ignorerer fra testere og logikk. 

Seriøst, om du når som helst kunne vært offer for drap pga software som ikke bruker normal handelsesmønster, så hadde ikke du blitt stresset og fulgt ekstremt godt med? 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (18 minutter siden):

Altså ingen kritiske ulykker...

Kritiske handovers! De er ikke ulykker fordi stressa folk følger hardt med på hva et system som minner om ei full 16 åring kan finne på å gjøre..

Du aner ikke år disse inntreffer. Vanlig eller kritisk handover spiller null rolle. Du må ta over fordi systemet gjør feil. Det er kun tilfeldigheter som avgjør om det kan være/ende opp som kritisk eller ikke. 

Endret av oophus
Lenke til kommentar
oophus skrev (5 minutter siden):

Kritiske handovers! De er ikke ulykker fordi stressa folk følger hardt med på hva et system som minner om ei full 16 åring kan finne på å gjøre..

Du aner ikke år disse inntreffer. Vanlig eller kritisk handover spiller null rolle. Du må ta over fordi systemet gjør feil. Det er kun tilfeldigheter som avgjør om det kan være/ende opp som kritisk eller ikke. 

Ja det er jo kjempe bra med så mye kjøring uten ulykker. Er jo ingenting å være sur for.

 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
oophus skrev (8 minutter siden):

En påstand støttet av uttalelser du ignorerer fra testere og logikk. 

Seriøst, om du når som helst kunne vært offer for drap pga software som ikke bruker normal handelsesmønster, så hadde ikke du blitt stresset og fulgt ekstremt godt med? 

Men det er jeg hver dag i min tesla, samme med alle adas systemene jeg har prøvd som sagt. Og det er mange. VW er verst.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Men det er jeg hver dag i min tesla, samme med alle adas systemene jeg har prøvd som sagt. Og det er mange. VW er verst.

VW har ikke lovet nivå 5 selvkjøring med sin ADAS, og systemet gjør det det er designet for å gjøre. 5 stjerner i ENCAP. 

Håndveivinga di er jo dog morsom. 😊

Lenke til kommentar
oophus skrev (3 minutter siden):

10 miles per disengagement. 

Uttalelsen din passer nok bedre hos Waymo med sine 30,000 miles. Der kan du også sitte og slappe av i baksetet. 

 

Som sagt er det langt mindre hos meg og jeg er en happy camper. Og jeg er happy at folk ikke dreper seg eller andre på Fsd. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus skrev (1 minutt siden):

VW har ikke lovet nivå 5 selvkjøring med sin ADAS, og systemet gjør det det er designet for å gjøre. 5 stjerner i ENCAP. 

Håndveivinga di er jo dog morsom. 😊

Jeg uttaler meg bare basert på mine erfaringer. Tesla har jo best score på adas hos ENCAP... 

Tesla har ikke lovd at fsd skal være på nivå 5 nå heller, så ser ikke sammenhengen.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...