oophus Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 (endret) Salvesen. skrev (29 minutter siden): Ser det går rett vei med % drives uten disengagement iallefall. Det er jo bra! Mer en 8 av 10 turer går av seg selv! Heftig Greit flatt siden nov 2021,og lite fremgang om du ser på side 2. Sammenligner man med årlig forbedring med Waymo, så hopper dem opp med 10,000 miles per disengagement årlig sånn ca. Da sier det jo sitt at Tesla fra de startet trackingen her til nå fremdeles er under 20 miles per disengagement hvor man inkluderer både kritiske og ikke-kritiske sådann. Virker som om de tar 1 steg frem og 2 tilbake ved enkelte patcher. Endret 16. september 2022 av oophus 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 (endret) oophus skrev (18 minutter siden): Greit flatt siden nov 2021,og lite fremgang om du ser på side 2. Sammenligner man med årlig forbedring med Waymo, så hopper dem opp med 10,000 miles per disengagement årlig sånn ca. Da sier det jo sitt at Tesla fra de startet trackingen her til nå fremdeles er under 20 miles per disengagement hvor man inkluderer både kritiske og ikke-kritiske sådann. Virker som om de tar 1 steg frem og 2 tilbake ved enkelte patcher. Side en viser absolutt ikke det. Waymo er ikke i nærheten av å utfordre bilene på samme nivå. Ser en på karret tester tesla i hele USA, på 'alle' veier. I tillegg er det ett assistent system for privat markedet. Dette er ikke data fra Tesla sine egne interne tester. November 21 er nede på noen få prosent mot >80% nå. Det er en enorm fremgang. Tenk å bare måtte kjøre selv i 1 av 10 kjøreturerish. Det er jo helt hinsides Ser jeg så på critical. Men no disengagement er på under 50%. Fortsatt halvparten av kjøreturene avseg selv Endret 16. september 2022 av Salvesen. 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 (endret) Salvesen. skrev (14 minutter siden): Side en viser absolutt ikke det. Ditt datapunkt gir ikke noe grunnlag for å vise forbedring. Det kan kun bety at man lærer seg hvordan FSD fungerer og velger å aktivere den der en har lært at den fungerer best. Slik folk flest utnytter sin ADAS. Se heller på side 2 og slå de to nederste grafene sammen. Kortere turer er turer som normalt sett vil være vanskeligst. Turer på hundrevis av km er turer som inkluderer en stor majoritet av enklere ferdsel på større veier, og disse turene drar opp snittet med en god del. Sammenhengen ser man fint der, og pdd er man ved ca 10 miles per disengagement. Bra? Husk at Waymo øker sin rate med tusenvis av miles per disengagement - i året... Endret 16. september 2022 av oophus Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 oophus skrev (1 minutt siden): Ditt datapunkt gir ikke noe grunnlag for å vise forbedring. Det kan kun bety at man lærer seg hvordan FSD fungerer og velger å aktivere den der en har lært at den fungerer best. Slik folk flest utnytter sin ADAS. Se heller på side 2 og slå de to nederste grafene sammen. Kortere turer er turer som normalt sett vil være vanskeligst. Turer på hundrevis av km er turer som inkluderer en stor majoritet av enklere ferdsel på større veier, og disse turene drar opp snittet med en god del. Sammenhengen ser man fint der, og pdd er man ved ca 10 miles per disengagement. Bra? Husk at Waymo øker sin rate med ca 10,000 miles per disengagement - i året... Jeg tenker at side en viser en god ting, man har gått fra tja å overta hver 50 ende tur til hver andre tur. Dette er jo kjekt for brukerene, altså at de kan legge mer og mer av kjøringen(turene) over på fsd. 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 Salvesen. skrev (14 minutter siden): Waymo er ikke i nærheten av å utfordre bilene på samme nivå. Waymo prøver ikke å kaste teknologi ut med mest mulig risiko. De prøver å lage noe å tjene penger på. Robotaxi. De skalerer så fort de får lov til det. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 oophus skrev (Akkurat nå): Waymo prøver ikke å kaste teknologi ut med mest mulig risiko. De prøver å lage noe å tjene penger på. Robotaxi. De skalerer så fort de får lov til det. Ja sier ikke i mot det jeg, men det er som du sier to helt forskjellige tilnærminger. 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 Salvesen. skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at side en viser en god ting, man har gått fra tja å overta hver 50 ende tur til hver andre tur. Dette er jo kjekt for brukerene, altså at de kan legge mer og mer av kjøringen(turene) over på fsd. Ikke like bra bilde som side to hvor alt blir kombinert. Kritisk som ikke-kritisk handover. 10 miles per disengagement. Man blir mer sliten av å monitorere slikt enn å kjøre selv, noe testere selv sier. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 Salvesen. skrev (1 minutt siden): Ja sier ikke i mot det jeg, men det er som du sier to helt forskjellige tilnærminger. Ja, Waymo lager ei robotaxi. Tesla ei ADAS. Assist ordet er den store forskjellen. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 oophus skrev (5 minutter siden): Ikke like bra bilde som side to hvor alt blir kombinert. Kritisk som ikke-kritisk handover. 10 miles per disengagement. Man blir mer sliten av å monitorere slikt enn å kjøre selv, noe testere selv sier. Jeg hadde iallefall satt pris på at hver andre kjøretur var autonom mot hver 50. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 oophus skrev (5 minutter siden): Ja, Waymo lager ei robotaxi. Tesla ei ADAS. Assist ordet er den store forskjellen. Ja har ikke sagt noe annet jeg.. 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 Salvesen. skrev (2 minutter siden): Jeg hadde iallefall satt pris på at hver andre kjøretur var autonom mot hver 50. Det spiller jo ingen rolle om du er mer utmattet uansett? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 oophus skrev (Akkurat nå): Det spiller jo ingen rolle om du er mer utmattet uansett? Ingen av disse datasettene sier noe om utmattelse. 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 (endret) Salvesen. skrev (9 minutter siden): Ingen av disse datasettene sier noe om utmattelse. Sjekk ut hvor ofte kritiske handovers foregår. Du aner ikke når systemet prøver å drepe deg eller andre. Selvfølgelig er det mer utmattende enn å kjøre selv. https://jalopnik.com/respected-automated-driving-expert-gives-tesla-fsd-beta-1848379786 Det sier også testere selv, og er 100% logisk når systemet har en tendens til å gjøre de tingene den gjør. Chucks ene kryss blir løst tilfeldig og han vet aldri når han må bråbremse eller aksellere hardt fordi han tillot bilen å kjøre for langt ut. Når jeg stopper ved et kryss så kan jeg slappe av. Med FSD beta så må du hovre med foren over bremsen eller gassen for å reagere om den plutselig finner ut at den vil gjøre noe til feil tid. Endret 16. september 2022 av oophus Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 oophus skrev (2 minutter siden): Sjekk ut hvor ofte kritiske handovers foregår. Du aner ikke når systemet prøver å drepe deg eller andre. Selvfølgelig er det mer utmattende enn å kjøre selv. https://jalopnik.com/respected-automated-driving-expert-gives-tesla-fsd-beta-1848379786 Det sier også testere selv. 'Selvfølgelig' basert på bias. 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 Salvesen. skrev (1 minutt siden): 'Selvfølgelig' basert på bias. Bekreftet av FSD Tracker og 10 miles per disengagement, og daglige forsøk på å drepe sjåfør eller folk utenfor. Dette mens Tesla tar null ansvar. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 oophus skrev (1 minutt siden): Bekreftet av FSD Tracker og 10 miles per disengagement, og daglige forsøk på å drepe sjåfør eller folk utenfor. Dette mens Tesla tar null ansvar. Som sagt, ingenting i datasettet som sier noe om det er utmattende. Tipper denne turen var veldig lite utmattende: 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 Kjørelærere for ferske 16-åringer har færre inngripner enn en som skal passe på FSD. Så er det et spørsmål om det å hele tiden være på alerten for totalt irrasjonelle og farlige valg er "utmattende". Det kan virke som de FSD-Youtuberne synes det er gøy, nesten som på tivoli. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 (endret) Salvesen. skrev (5 minutter siden): Som sagt, ingenting i datasettet som sier noe om det er utmattende. Hør på hva testere sier, minus aksjepumpere. Samt bruk normal logikk. Sjekk også hvordan de har definert kritiske handovers på FSD Tracker. Det er snakk om feil som kan gjøre at du havner i buret. Bilen kan når som helst gjøre feil. Selvfølgelig krever det mer mentalt enn å kjøre selv. Endret 16. september 2022 av oophus Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 En viktig ting dere overser. De fortsetter å bruke systemet. Det hadde de ikke gjort om det var så slitsomt. Jeg bruker autopilot hver dag, for en grunn. Og jeg overtar mye mer enn det der pga funksjoner som er støttet i fsd mangler hos meg. Selv om jeg gjør det er det mer slitsomt å kjøre selv 100%. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 oophus skrev (1 minutt siden): Hør på hva testere sier, minus aksjepumpere. Samt bruk normal logikk. Sjekk også hvordan de har definert kritiske handovers på FSD Tracker. Det er snakk om feil som kan gjøre at du havner i buret. Bilen kan når som helst gjøre feil. Så hvorfor slutter de ikke? Om alle er så utslitt? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå