sk123 Skrevet 16. august 2021 Del Skrevet 16. august 2021 Hei, Noen som vet om Telia tilbyr IPV6 for coax-kunder, og i så fall om de tilbyr prefix via PD? Jeg får tilsynelatende kun tildelt en enkelt ipv6-adresse. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 At kun ruteren din får en IPv6-adresse? Lenke til kommentar
sk123 Skrevet 24. august 2021 Forfatter Del Skrevet 24. august 2021 (endret) Ja, ruteren får én IPV6-adresse. Ser jeg formulerte første post dårlig, da jeg vet jeg får IPV6 - men jeg får ikke tildelt et helt prefix slik jeg vet noen får. Lurer da på om det er noe spesifikt jeg må gjøre for å få dette til, eller om Telia rett og slett ikke tilbyr dette. Endret 24. august 2021 av sk123 Lenke til kommentar
hnh Skrevet 30. august 2021 Del Skrevet 30. august 2021 Jeg får /48 eller /56 (en av de, husker ikke) via DHCPv6-PD hos Telia/Get koaks. På WAN får jeg kun en "linkadresse" som er i et helt annet subnet (som er korrekt). Husker at det ikke fungerte hvis jeg valgte feil prefix-size. Bruker du modem i bridge-mode? Ellers har vi Sagemcom 3890v3 som vi fikk via en "oppgradering" tildigere i vår, selv om hastigheten er fortsatt like dårlig og det virker ikke som at de har oppgradert "systemene" på deres side (ut fra modem ser det ut som vi fortsatt har Docsis 3.0 signaler i veggen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå