TrulsHE Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Har 1stk av denne RAMen. (ikke klag på at den er dårlig...) I BIOS finner jeg DRAM Timing Control. Mine innstillinger er: Current Host Clock --------------- 166Mhz Configure SDRAM Timing by ---- SPD SDRAM Frequency ---------------- HCLK SDRAM CAS Latency ------------- 2.5 Row Precharge Time ------------- 3T RAS Pulse Width ------------------ 6T RAS to CAS Delay ----------------- 3T SDRAM Bank Interleave --------- Disabled SDRAM Burst Length ------------- 4QW SDRAM 1T Command ------------ Disabled Fast Command -------------------- Normal Jeg har ikke peiling hva noe av dette betyr... Skal det være slik? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Skal og skal fru Blom.... kommer litt an på hva du vil teste ut og hva rammen din tåler. Sannsynligvis får du ikke endret så mye på oem-ram, men du vet ikke før du har prøvd Configure SDRAM Timing by ---- SPD Dette vil si at du kjører standard innstillinger for din ram. SDRAM CAS Latency ------------- 2.5Row Precharge Time ------------- 3T RAS Pulse Width ------------------ 6T RAS to CAS Delay ----------------- 3T Detter er timings på din ram. Current Host Clock --------------- 166Mhz Dette er hastigheten rammen din kjører. Stiller du noe av dette på feil verdier (som din ram ikke tåler/klarer ) får du ikke bootet pc'n og må resette bios. Flere detaljer må du evt. få av en mer erfaren overklokker enn meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå