Covido Skrevet 14. august 2021 Del Skrevet 14. august 2021 Ernie skrev (53 minutter siden): Da tror jeg du bør forklare bedre hva du mener for jeg forstår fint lite av hva du forsøker å si her. Energien for å bevege et maglev-tog kommer fra skinnene. Denne ideen bruker, som jeg allerede har nevnt, lineær-motorer med poden som rotor og skinnen som stator og energien, kommer fra poden. 1 1 Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 15. august 2021 Del Skrevet 15. august 2021 Også har mann jo også Large Hadron Collider, som er vakuum tube system på over 50km Lenke til kommentar
60watt Skrevet 15. august 2021 Del Skrevet 15. august 2021 Dette var gode nyheter. Fremtiden er hyper. Dette er en teknologi som er både rask og billig å bygge og bruke. Genialt. Lenke til kommentar
Håkon B. Thoresen Skrevet 16. august 2021 Del Skrevet 16. august 2021 (endret) Hyperloop er under fullskala utvikling i Emiratene under navnet Cargospeed av DP World/Hyperloop i kombinasjon med automatisert lagring av containere. https://www.dpworld.com/smart-trade https://www.dpworld.com/smart-trade/cargospeed Endret 16. august 2021 av Håkon B. Thoresen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. august 2021 Del Skrevet 16. august 2021 (endret) Vel, dette er i hvert fall ikke så ille konsept som å frakte mennesker i vakuum. Diameteren er også moderert til noe nærmere rørpost. For å spørre konstruktivt: Hvorfor valgte de en rørdiameter på rundt 40 cm (øyemål) og en svingradie på 20 meter på denne testbanen? Med andre ord, hvilken hastighet og g-kraft er banen konstruert for, samt hvilken størrelse er det meningen at fullskala skal få? Edit: I artikkelen nevnes det at dagens elbiler har et forbruk på 97-100 Wh/km per passasjer. Hvilke passasjertall ligger til grunn for den beregningen for elbil vs pod vs fly? Djevelen ligger i detaljene. Endret 16. august 2021 av Simen1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå