Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er kvinner mer aggresive enn menn?

Gjest a62df...57b

Anbefalte innlegg

Gjest a62df...57b

Jeg har vært på Kvinneguiden i tre dager nå. Det er ekstremt mye aggressivitet mot influensere, sykepleiere og mødre. Det er ren mobbing og hetsing som skjer, og jeg lurer på om kvinner er ekstremt aggresive? Hva tenker dere? 

Anonymous poster hash: a62df...57b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest a62df...57b
Nimrad skrev (9 minutter siden):

Folk på internett mister hemninger. Det er ikke kun på kvinneguiden.

Nei det er klart. Men jeg har ikke sett så mye mobbing andre steder. Jeg har vært på flere forum. Der er også kvinner verst. De går på psyken til folk. Menn trakkaserer med seksuelt. Det er forskjellen , men Kvinneguiden består mest av kvinner. Jeg blir helt rystet over mobbingen der. 

Lenke til kommentar
Gjest a62df...57b skrev (12 minutter siden):

[...] om kvinner er ekstremt aggresive? Hva tenker dere? 

Ja, ekstremt aggressive kvinner, er faktisk ekstremt aggressive.
Medlemmer og deltakere på kvinneguiden.no representerer ikke normalfordelingskurven av det norske samfunn. F.ø. gjelder det diskusjon.no også.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest ec56f...2e3

Mener jeg har lest at kvinner driver med mer psykisk terror mens menn mer fysisk vold, er vel noen som kan bekrefte eller avkrefte dette.

Anonymous poster hash: ec56f...2e3

Lenke til kommentar
Gjest a62df...57b

For å ta et eksempel så er det en blogger som er helt enkelt en enkel sjel. Hun gjør og sier ikke noe helt bemerkelselsverdig. Men damene på KG er rene skjærer. Som gjerne mobber folk til døde ( skjærer altså) . For en begredelig oppførsel av kvinner! 

Lenke til kommentar
Skandinav skrev (2 minutter siden):

Ja, ekstremt aggressive kvinner, er faktisk ekstremt aggressive.
Medlemmer og deltakere på kvinneguiden.no representerer ikke normalfordelingskurven av det norske samfunn. F.ø. gjelder det diskusjon.no også.

Jeg ser ikke det samme her! 

Lenke til kommentar

Er vel litt for unyansert spørsmål til å svare på kort og konsist. Aggressivitet er ganske individuelt, men det som kanskje er hovedforskjellen mellom kvinner og menn er på hvilken måte de er aggressive. Kvinner er gjerne mer på den psykologiske siden, mens menn er mer på den fysiske siden. Da kan det hende at det virker som kvinner er mer aggressive på nett i så fall, da fysisk aggressivitet på nett bare går ut over ens egne never og tastatur/skjerm.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest a62df...57b
Gjest a62df...57b skrev (20 minutter siden):

For å ta et eksempel så er det en blogger som er helt enkelt en enkel sjel. Hun gjør og sier ikke noe helt bemerkelselsverdig. Men damene på KG er rene skjærer. Som gjerne mobber folk til døde ( skjærer altså) . For en begredelig oppførsel av kvinner! 

Jeg så det. Jeg har store problemer med at moderatorer godtar dette

Men det er ganske narsissister som herjer som verst, og moderatorer gir opp. Klarer ikke jobben. Jeg ser det tydelig. Det er helt utrolig hva som tillates der. 

Lenke til kommentar
Gjest a62df...57b
Larzen_91 skrev (8 minutter siden):

Er vel litt for unyansert spørsmål til å svare på kort og konsist. Aggressivitet er ganske individuelt, men det som kanskje er hovedforskjellen mellom kvinner og menn er på hvilken måte de er aggressive. Kvinner er gjerne mer på den psykologiske siden, mens menn er mer på den fysiske siden. Da kan det hende at det virker som kvinner er mer aggressive på nett i så fall, da fysisk aggressivitet på nett bare går ut over ens egne never og tastatur/skjerm.

Det er det jeg tenker på. Det går på psykologisk mobbing. Litt sånn narssisistisk. Jeg ble ærlig talt rystet over de innlegg jeg så. Dette godtar moderatorer altså? Er reglene sånn at man kan mobbe folk? Jeg syns der er helt hårreisende. Men pga private meldinger, fikk jeg vite at også moderatorer deltar under andre Nick  i disse trådene. Det er ikke greit på noen måte. 

Lenke til kommentar
Gjest a62df...57b skrev (8 minutter siden):

Jeg så det. Jeg har store problemer med at moderatorer godtar dette

Men det er ganske narsissister som herjer som verst, og moderatorer gir opp. Klarer ikke jobben. Jeg ser det tydelig. Det er helt utrolig hva som tillates der. 

Nå har ikke jeg vært på Kvinneguiden, men alle forum er forskjellige.... og folk er mer rappkjeftet og kvalm på nett enn i real life om du er på feil sted.

Diskusjon.no er et av nettets mest hyggelige forum, det er bra moderert, ikke inngipende men fair og trygt. Takhøyden er stor. Slik er det ikke på maaange andre forum. 

Det finnes sikkert steder på Kvinneforumet som er hyggeligere, uten at jeg vet.

At en tråd ikke modereres kan ha mange årsaker, at de ikke har folk nok eller tid, men da kommer det ofte en reaksjon og redigering NÅR de får tid. Ellers er det Miljøet på forum som er slik... Feks at Moderatorene selv er hatere som mobber bloggere osv...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Larzen_91 skrev (1 minutt siden):

Akkurat KG er jeg veldig lite kjent med så kan ikke uttale meg om noe spesifikt, eller hvordan de modererer. Eneste jeg kan si er at her på diskusjon.no prøver vi hvertfall å gjøre det ålreit for alle sammen å oppholde seg etter beste evne. :)

Jeg har helt andre erfaringer her. Her er folk mer saklige og ikke mye dritt. 

Lenke til kommentar
Gjest a62df...57b
Gouldfan skrev (Akkurat nå):

Nå har ikke jeg vært på Kvinneguiden, men alle forum er forskjellige.... og folk er mer rappkjeftet og kvalm på nett enn i real life om du er på feil sted.

Diskusjon.no er et av nettets mest hyggelige forum, det er bra moderert, ikke inngipende men fair og trygt. Takhøyden er stor. Slik er det ikke på maaange andre forum. 

Det finnes sikkert steder på Kvinneforumet som er hyggeligere, uten at jeg vet.

At en tråd ikke modereres kan ha mange årsaker, at de ikke har folk nok eller tid, men da kommer det ofte en reaksjon og redigering NÅR de får tid. Ellers er det Miljøet på forum som er slik... Feks at Moderatorene selv er hatere som mobber bloggere osv...

Du må nesten gå inn der og se. Det er helt horribelt. Ikke her. Her et det stort sett saklig og greit! 

Lenke til kommentar
Gjest a62df...57b

Men uansett tror jeg kvinner er mer aggresive når en ser bort fra fysisk vold.

Hvor er det mest konflikter? Jo, i kvinnedominerte yrker. Hvor er det mest sladder? Jo, blant kvinner. For eksempel.

Jeg sier ikke at menn er uskyldige, tvert i mot. Men på nett er kvinner de mest synlige. Fordi de er mest på forum. 

Lenke til kommentar
Gjest a62df...57b skrev (11 minutter siden):

Men uansett tror jeg kvinner er mer aggresive når en ser bort fra fysisk vold.

Hvor er det mest konflikter? Jo, i kvinnedominerte yrker. Hvor er det mest sladder? Jo, blant kvinner. For eksempel.

Jeg sier ikke at menn er uskyldige, tvert i mot. Men på nett er kvinner de mest synlige. Fordi de er mest på forum. 

Kvinner er mer utspekulerte, mener de er mest kyniske og manipulerende også.. Det finnes måter å være veldig slem på uten "å bli tatt" og det er psykopatiske damer ekspert på, sammenlignet med menn som er mer direkte i både språk og oppførsel.....

Ellers når jeg hører "bloggere" og kvinneguiden, så er det mye triste folk ute i verden, ... Bare gjetter at en stor dose misunnelse er ute å kjører..

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...