Gå til innhold

Er XP så bra som MS vil ha det til? Jeg sier nei.

Anbefalte innlegg

La oss først få en ting klart, jeg bruker flerfoldige OS, Mac OS, Win 2k og XP samt RedHat 7.2

WinXP er ifølge MS det beste som har skjedd på OS-siden. Det samme var 3.11, 95 98, me og 2000 i sin tid. Alle OS MS noensinne har laget er blitt kalt "Verdens beste". Merk, dette er bare i følge MS.

XP er bra. Jadda. For folk med data-fobi som trenger hjelp for å finne særs banale ting. XP er foruten å være overfyllt av hjelpeboble som spretter opp ved boot oge innimellom ellers dessuten fyllt av wizards som skal løse alt så meget raskt. Resultatet er at enhver litt over uerfaren bruker blir sittende igjen med å bruke XP tregt og tungvinnt.

--

Continued by GalFisk:

Fx den fordømte bikkja som sitter der og gjør unyttig CPU-arbeid når man vil finne en fil (og nei, jeg vil ikke finne et bilde eller dokument eller.no), 'snakkebobler' som spretter opp i hytt og uvær og vil at jeg skal oppdatere win og opprette en passport-konto og klikke her for å begynne, og fine ting som ikke funker som de skal (fx lock taskbar feiler konsekvent oppgaven med å holde oppsettet på taskbaren slik det var når den ble låst).

XP liker visst ikke heller at man disser det, WebWarrior begynte på dette innlegget med IE (bruker Opera nå), plutselig lukket IE seg uten forvarsel...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som det nye grensesnittet lager

heng i gamle applikasjoner uansett om du

velger å kjøre i compat. mode.

Da sier folk DISABLE det, men det er jo ikke

meningen at man skal disable den nye fine

looken bare for å få ting til å funke.

Det skal jo ""egentlig"" funke som bare fy.

Det er som å si; vel, ta å riv av det nye carosseriet og sett på det originale på bilen din.

Da slipper du å oppleve at bilen krasjer når du

kjører på gamle veier.

Muligens dårlig sammenlikning men..

Lenke til kommentar

Hvis du spør Ford > Hvem lager de beste bilene? Jo Ford.

Hvis du spør BMW > Hvem lager de beste bilene? Jo BMW.

Hvis du spør Toyota > Hvem lager de beste bilene? Jo Toyota.

Hvis du spør Intel > Hvem lager de beste Cpu'ene? Jo Intel.

Hvis du spør AMD > Hvem lager de beste Cpu'ene? Jo AMD.

Så hvorfor skulle ikke M$ mene at dem lager det beste os'et?

Trenger jo ikke være fakta uansett. Det er bare reklame. Villedende og "ulovlig" sådan, men slik opererer 95% av verdens bedrifter.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-08 10:11, JarleW skrev:

Hvis du spør Ford > Hvem lager de beste bilene? Jo Ford.

Hvis du spør BMW > Hvem lager de beste bilene? Jo BMW.

Hvis du spør Toyota > Hvem lager de beste bilene? Jo Toyota.

Hvis du spør Intel > Hvem lager de beste Cpu'ene? Jo Intel.

Hvis du spør AMD > Hvem lager de beste Cpu'ene? Jo AMD.

Så hvorfor skulle ikke M$ mene at dem lager det beste os'et?

Trenger jo ikke være fakta uansett. Det er bare reklame. Villedende og "ulovlig" sådan, men slik opererer 95% av verdens bedrifter.

Microsoft ville ha svart : Beste OS ? Finnes det andre da ?

Lenke til kommentar

eg syns xp e veldig bra faktisk. har aldri noke problem. maskina låååååååsssser seg aldri:P nettverket funker som aldri før. har ikje noke problem. Under ME var det alltid noke som ikkje funka i nettverket. Og all hjelpen kan jo vere praktisk for folk som nesten ikjke har vore bort i ei datamaskin før.. Men det skulle jo gått an og disabla det da:)

Lenke til kommentar

Da jeg fikk windowsXP for første gang forventet jeg meg lite(ME ble ikke akkurat success), men fram til nå har jeg ikke funnet NOEN feil med det, det er genialt. Microsoft fortjener skikkelig ros av operativsystemet, de skrøyter ikke uten grunn mener jeg. At de har laget et par andre OSer som er dårlige er en annen sak, men man KAN ikke kritisere dem for XP. Jeg har hatt det i over et halvt år[ink. beta] og jeg har kun fått det til å låse seg 1gang, i motsetning til 98 som jeg hadde før.

Jeg har kun brukt mircosoft OSer, så kan ikke si at de er bedre enn andre, men det er definitift bedre enn de eldre verisioner av windows, og det er veldig brukervennlig. Veit at det er mange hjelpebokser og slikt, men det er jo rettet til hjemmepc'er, og ikke systemneverklinuxinneviklagreie-administratorer. til sitt bruk er det dritbra, det er ikke vits i å grave frem småfeil, vi bør være fornøyd og gi Bill ros:)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-08 08:44, WebWarrior skrev:

La oss først få en ting klart, jeg bruker flerfoldige OS, Mac OS, Win 2k og XP samt RedHat 7.2

WinXP er ifølge MS det beste som har skjedd på OS-siden. Det samme var 3.11, 95 98, me og 2000 i sin tid. Alle OS MS noensinne har laget er blitt kalt "Verdens beste". Merk, dette er
bare
i følge MS.

XP er bra. Jadda. For folk med data-fobi som trenger hjelp for å finne særs banale ting. XP er foruten å være overfyllt av hjelpeboble som spretter opp ved boot oge innimellom ellers dessuten fyllt av wizards som skal løse alt så meget raskt. Resultatet er at enhver litt over uerfaren bruker blir sittende igjen med å bruke XP tregt og tungvinnt.

--

Continued by GalFisk:

Fx den fordømte bikkja som sitter der og gjør unyttig CPU-arbeid når man vil finne en fil (og nei, jeg vil ikke finne et bilde eller dokument eller.no), 'snakkebobler' som spretter opp i hytt og uvær og vil at jeg skal oppdatere win og opprette en passport-konto og klikke her for å begynne, og fine ting som ikke funker som de skal (fx lock taskbar feiler konsekvent oppgaven med å holde oppsettet på taskbaren slik det var når den ble låst).

XP liker visst ikke heller at man disser det, WebWarrior begynte på dette innlegget med IE (bruker Opera nå), plutselig lukket IE seg uten forvarsel...

Hmm. At XP er meget brukervennlig, er vel positivt?

HVORFOR TROR DU NESTEN INGEN BRUKER LINUX?

-------

"For folk med data-fobi som trenger hjelp for å finne særs banale ting."

Her må jeg nok meddele at du havner innom den kategorien. Har ikke du funnet ut hvordan du slår av slike ting som hunden som søker, themes, bobler som popper opp osv.?

Det kan virke for andre som om det er deg selv du sikter til, med setningen over. Alt du har nevnt er banalt enkelt å fjerne/ordne.

Og hvis wizards blir for lett for deg, hvorfor ikke gjøre det manuelt da? (jeg synes de fleste wizards er knall, siden det går fort og enkelt, men noen ting vil jeg heller gjøre manuelt.)

forresten, det taskbar greien er totalt ukjent for meg. har heller aldri hørt NOEN som helst som har klaget på den heller. taskbaren er genial.

Dårligere argumenter skal en lete lenge etter...

Men hvis XP/Windows suger så hardt, hvorfor bruker du det da??

se hvor lenge du gidder å ha kun linux...

(innrømmer at linux kunne vært bra hadde ikke MS hatt monopol på OS markedet.)

Lenke til kommentar

joda, æ bruka åsså mange OS, og drifta åsså i fleire miljø... men d absolutt greiaste e nok nå æ kjæm heim t mitt eget lille nett og sætt mæ ned ved en 2000 eller xp klient og bare kann kjør på med en wiz eller la hjelpebikkja gjøre et trix mens jeg søker opp normal.dot for å rename den... (hehe, har jo noen problemer med word oxo... M$ vettu...) Nei, jeg digger M$ fullt ut!!

Alle andre er mega systemer de oxo, kan hende framtiden har mer å gi oss... Men M$ er mitt 1st valg hjemme...

Hver sin smak og hvert sitt behov...

ps. sjiitlei av barnslie disk om at M$ e 1000 ganga bedre enn Linux og visa versa, at Intel Sux og AMD e konga...

Lenke til kommentar

La oss mimre litt ..... tilbake til Amigaen og workbench ..... utrolig at det kunne virke med svært så bra multitasking ....... litt mere spennende farge på feil meldingene (forøvrig kjent som guru meditation)

det utroligste var at hele dritten fikk plass på ett par tre små disketter ......

Og i dag ??

trenger en hel cd + en uendelig strøm av patcher oppdateringer bug fixes etc

Lenke til kommentar

...............

Og i dag ??

trenger en hel cd + en uendelig strøm av patcher oppdateringer bug fixes etc

Men til gjengjeld har du fått en megakraftig maskin sammenlignet med hva Amiga var..tror du pc'er hadde hatt den standarden/ytelsen de har idag om bare Ibm hadde fått lov til å lage dem? Konkuranse/åpen standard kalles det..

Lenke til kommentar

Jeg tror PC-en hadde hatt fantastisk mye bedre ytelse idag hvis vi hadde hatt mer konkurranse og åpen standard på OS-siden også...

Lock taskbar blir herp når man bruker flere skjermer og verktøylinje for My computer (sånn at man får alle diskene på en quicklaunch-aktig meny), plutselig er den 1cm bredere og A:-disken havner på oppgavelinja...

Irriterende at 2k/xp ikke takler mer enn 2 skjermkort også, og at de bruker ÅR på å liste opp fx installerte printer-drivere.

Og hvis det fantes en måte å bli kvitt ihvertfall første skjermen på alle wizards (This wizard will help you with blablabla, click next 2 continue) hadde jeg blitt blid :smile:

Heldigvis kan nesten all 'plast' skrelles av XP, men det er alt for mye av det i utgangspunktet.

Tror jeg holder meg til win98se så lenge det går (win3.11-skin til WinXP hadde vært rått da :grin:)

Lenke til kommentar

Quote:

Irriterende at 2k/xp ikke takler mer enn 2 skjermkort også,

win3.11-skin til WinXP hadde vært rått da
:grin:
)

utdrag fra help and support:

"...Connecting up to ten individual monitors, you can create a desktop large enough to hold numerous programs or windows."

"...Multiple monitors can be connected to individual graphics adapters or to a single adapter that supports multiple outputs."

Jeg har windows 1.01 skin til XP. Den er laget ut i fra screenshots fra windows 1.01, og jeg må si at windows 1.01 ser bedre ut enn alle Windows OS før windows XP - fordi windows 1.01 har farger - i motsetning til win98/me/2k (grå og stygg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...