dan83 Skrevet 12. august 2021 Del Skrevet 12. august 2021 Hei skal snart bestille meg en dell xps 17 som skal brukes til fotoredigering og generelt nettbruk og litt youtube. Jeg vet at 4k alternativet, som er en touch screen, dekker hele adobeRGB, men det er ikke så super relevant for min del. Det jeg derimot er usikker på er om jeg har behov for 4k på en så relativt liten skjerm som 17 tommer? Og vill man oppleve mye skalerings problemer i chrome og andre apper? Feks merket at noen bilder blir "mykere" på 4k skjermer(macbook pro retina feks) pgr av dårlig skalering. Antar at dette ikke vill være noe problem i lightroom, men hva når man titter på bilder på nett i nettleser, som chrome? Håper slike skalerings problemer er borte nå eller blir borte i nære fremtid? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. august 2021 Del Skrevet 12. august 2021 Du ser absolutt forskjell på 1080p og 4K på en 17" skjerm. En annen fordel med 4K-skjermen er at den er ett integrert glasspanel uten plastrammer, ikke at plastrammene er spesielt store på XPS 17 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. august 2021 Del Skrevet 12. august 2021 (endret) Med XPS 17 får du i 1920 x 1200 som jeg vil si er greit på en 17" widescreen. Retina har 2560 x 1600 til sammenligning. Begge 16:10. Apple mener altså at folk flest ikke klarer å skille mer enn 33% mer pixler på samme arealet, så spørs om hoppet opp til 4K på 17" er verdt ekstrakostnaden. Alternativet er jo å gå for en MacBook Pro med Retina. Du kan legge inn Windows på den hvis oppløsningen er så viktig. Fordelen er jo at en får mer info på samme arealet. Endret 12. september 2021 av vidor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå