Gå til innhold

Pc til programmere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt råd er stor nok skjerm med høy oppløsning så du slipper å scrolle rundt med frimerkeview på koden din. 1920x1080 i 15" er ganske brukbart. Du kan godt gå for Intel "skjermkort". DELL XPS 13 har 1920 x 1200 i oppløsning, men det er litt smått å bruke native så en ender som regel opp med å forstørre det for at det skal være lesbart. XPS er flott til Linux og anbefales ofte. Holder en knapp på en 15" som ikke har noe åpenbare problemer i Linux. Som regel kan en gå for de som leveres med Linux fra produsent eller legge seg på maskiner som har noen år på baken da de som regel da har blitt greit kompatible med Linux. Sjekk opp modellen litt før du kjøper så slipper du problemer.

Lenke til kommentar
vidor skrev (10 timer siden):

Holder en knapp på en 15" som ikke har noe åpenbare problemer i Linux

Dell har aldri gitt noen garanti for at XPS 15 fungerer med Linux. Det var knot å få til backlight, sleep, optimus og WiFi på min 7590. Jeg var ikke langt ifra å bare returnere den.

At Dell er Linux-vennlig er bare tull, med mindre du går for en av de som leveres med Linux.

Lenke til kommentar

Dell XPS 13 pleier å stå på slike lister, men det betyr ikke det samme som at alle modellene i hovedserien er bra. Kan også være smart å sjekke om anbefalingene stemmer for modellnavnet og revisjonen. Jeg brukte en Dell D600 i sin tid som fungerte fint der alt virket direkte etter installering av Ubuntu, men den begynner å bli gammel selv om den kan brukes.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...