Simen1 Skrevet 12. august 2021 Del Skrevet 12. august 2021 XRHOR38K skrev (6 timer siden): At de venter på at det snart går over er nok delvis riktig. Jeg tror, ja jeg skrev tror, at det handler mer om påvente av større og mer effektive batterier. Faststoff og doblet kapasitet fører til et annet behov for ladertetthet og infrastruktur. Dog, dette kan være langt unna fortsatt. For ladenettverket spiller det ikke så stor rolle om bilprodusentene venter på faststoffbatterier osv. Det er ingen tvil om at det trengs flere 100+ kW ladere og at disse bør grupperes ved eksisterende infrastruktur for kjøp av mat, toaletter etc. Selv om alle biler en gang i framtida får 300+km rekkevidde så gjør det ikke noe om laderne står med en tetthet på f.eks 20 km. Det gjør de lettere tilgjengelig uansett rute man skal kjøre og man kan hoppe over så mange man vil. Tictakk skrev (2 timer siden): Det stemmer nok ikke. Det har vært en statlig oppgave å sørge for tilstrekkelig antall bensinstasjoner i starten. Om det burde vært det er en annen ting. De kunne godt slått sammen subsidiering av ladenettverk med Merkur-programmet og skalert det opp til det som er nødvendig i det grønne skiftet. Om så bare starthjelp for å få det "over kneika" og la markedskreftene gjøre jobben når det ikke lengre er behov for starthjelp. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. august 2021 Del Skrevet 12. august 2021 Er da vel bare å pålegge alle bensinstasjoner å ha minst 2 ladere per drivstoffpumpe. Lenke til kommentar
morten lund Skrevet 13. august 2021 Del Skrevet 13. august 2021 Bil producenterne i Europa er seriøst i gang med at sikre produktion af batterier! Dette er fordi de mener det alvorligt. Ingen kæp her. EU mener det også alvorligt. Men benzin selskaperne er langsomme. Mange indflydelsesrige mennesker elsker deres high performance benzin bil. Og det er ofte dem som har pengene til at starte nye projekter. Jeg tænker markedet vil finde sit leje. I mellem tiden er en ladbar hybrid løsningen, som overgangs teknologi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå