Redaksjonen. Skrevet 10. august 2021 Del Skrevet 10. august 2021 5 millioner euro i bot til matleveringstjenester Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 11. august 2021 Del Skrevet 11. august 2021 (endret) Som Foodorakunde skulle jeg nok ønsket mer algoritmer og ennå hardere sortering og siling av hvem som får oppdrag. Hos Foodora er kvaliteten veldig ujevn, leveringstiden kan være super en gang men neste gang drar den ut så lenge at det er kald og ulekker restemat som kommer på døra. Og null reaksjon fra Foodora. Så de bør bare gjøre akkurat det samme, men bare holde helt tett om algoritmen kanskje Fra spøk til alvor. Jeg forstår ønsket og behovet for å gi oppdrag til de beste leverandørene. Da blir kundene glade når de får rask levering og fresh mat. Det gir økt omsetning og alle smiler. Er det problematisk at det ikke blir mye oppdrag på de som ikke klarer å levere maten på en god nok måte innen rimelig tid? Fra kundenes side virker det fornuftig. Men de burde nok vært åpne om dette og det kunne jo faktisk ha skapt en intern konkurranse blant budene slik at tidene ble ennå bedre og smilene bredere. Vi måler jo ansatte manuelt uansett. Og dårlige ansatte å ofte gå eller finne seg annen jobb. Og det trengs jo ofte ingen algoritme for å avgjøre hvem som duger i en avdeling. Mange sjefer vet jo å rangere sine ansatte og måle dem på forskjellige parametre. Dette skjedde vel automatisk og kanskje er det årsaken til reaksjonen. Jeg tror nesten jeg må si at dette bør være innenfor, så kanskje myndighetene kunne vurdert å kreve mer åpenhet men likevel tillate slikt. Endret 11. august 2021 av bojangles Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå