Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Robot klipper, billig type?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Worx skal være bra greier til prisen, har lite erfaring med de selv, men de er vel mer for de som liker å bruke omtrent like mye tid på å fukle med gressklipperen, innstillinger osv, som de brukte på å klippe gresset tidligere.

Bor selv i et nabolag hvor alle har robotklipper, inkludert meg selv.
De fleste, inkludert meg, har Husqvarna, og disse er stort sett helt problemfrie.

Har selv hatt min i 5-6 år, uten problemer. Den går og går, og det er helt fantastisk å slippe å klippe gresset, får mer tid til annet.
Det var litt jobb å installere alt, og i starten justere slynge for å slippe med minst mulig kantklipping osv. men nå er det nærmest null jobb med gressklippingen, annet enn å sette den ut om våren, å ta den inn om høsten, bytte kniver osv.

Et par av naboene har dog valgt andre merker.
En nabo kjøpte Meec på Jula, den holdt en sesong før den ble byttet ut, da den aldri funket skikkelig.
Stakkaren kjøpte så en hvit og lysegrønn dings, usikker på merke, men noe billig-ræl, den velter på flatmark og funker heller aldri som den skal.

En annen nabo kjøpte  Gardena for et par år siden, og den funker, men står fast på utsiden av slyngen ca. tre ganger i uka, av en eller annen grunn, selv om den kostet en hel del mer enn de billigste modellene.
De har vært der fra butikken, justert og ordnet, forsøkt innstillinger osv., men det er bare problemer med den, selv om Gardena jo egentlig er Husqvarna. Aner ikke om det er vanlig, eller om naboen kun har fått en mandagsmodell.

Ville selv kjøpt Husqvarna igjen, ettersom målet er minst mulig jobb, og en klipper som fungerer optimalt, men også de har hatt noe problemer i det siste med noen kretskort osv. så man vet aldri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...