jfkleven Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Har planer om å kjøpe nytt hovedkort, og lurer derfor på hva jeg burde kjøpe? Jeg tenkte på Abit KG7 Hovedkort for Socket A(DDR, men jeg vet ikke om via chipsettet er den nyeste eller beste. Dette bruker VIA686B. Et annet alternativ er å kjøpe et hovedkort som benytter viaKT266A, men da hvet jeg ikke hvilket jeg burde kjøpe. Vet ikke om dette chipsettet er bedre heller? Kan noen komme med en anbefaling av hovedkort med tanke på hvilket chipset som er det nyeste! Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
speedUP Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Hey Dette hovedkortet krever at du oppgraderer BIOS for at XP prosessorer skal fungere på full hastighet! Dette kan være litt kronglete å få til, da abit sin hjemmeside ikke er helt stabil!!! Kjøp heller et kort som er basert på VIAKT266A chipset Lykke til _________________ P4 1.8GHz (Dell optiplex GX 240) 256MB sdram Daytona GF3 ti200 10Mbit internett :smile: M.M [ Denne Melding var redigert av: speedUP på 2002-03-08 09:05 ] Lenke til kommentar
Ygdrasil Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 KG7 kjører på AMD sitt chipsett, 760 for å være mer nøyaktig. Anbefaler deg heller å kjøpe et kort med ViA266A chipsett da disse korta både er mer stabile og raskere. Lenke til kommentar
jfkleven Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 Takker for svar, men må jeg å oppgradere bios hvis jeg kjøper et hovedkort med ViA266A chipset? Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Hvis man ikke får problemer, er det ingen grunn til oppdatering av bios - i omtalen av oppdateringer, går det fram hvilke feil som er retta, og forbedringer som er gjort. ...rekkefølgen på installering av ymse drivere, kan være viktig på enkelte kort. Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Det kortet ditt har AMD761 chipset og ikke 686B. Dette er southbridge brikken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå