Gå til innhold

voksen student.


Gjest af205...af4

Anbefalte innlegg

Gjest af205...af4 skrev (2 minutter siden):

takk! lengtet etter et sånt svar! skal høre med kommunen.

Anonymous poster hash: af205...af4

Lykke til. Jeg har selv gjennomført dette løpet. Slet på skolen når jeg var yngre, og hadde gjennomsnitt ett sted mellom 2 og 3. Tok voksenopplæring i min hjemkommune, og gikk ut med ett snitt på 4.5. Det gjorde at jeg kunne komme inn på det studiet jeg ønsket, sosialarbeider. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest af205...af4
Kron skrev (4 minutter siden):

Lykke til. Jeg har selv gjennomført dette løpet. Slet på skolen når jeg var yngre, og hadde gjennomsnitt ett sted mellom 2 og 3. Tok voksenopplæring i min hjemkommune, og gikk ut med ett snitt på 4.5. Det gjorde at jeg kunne komme inn på det studiet jeg ønsket, sosialarbeider. 

takker. 

spør av ren nysgjerrighet: er du mann eller kvinne? sosialt arbeid kan også være aktuelt for meg, men selvtilliten og frustrasjonen av å ikke klare å fullføre påbygg, knekker både håp og drømmer.

var studiet spesielt vanskelig? hva kan du jobbe som? og når fullførte du?

Anonymous poster hash: af205...af4

Lenke til kommentar
Gjest af205...af4 skrev (12 minutter siden):

takker. 

spør av ren nysgjerrighet: er du mann eller kvinne? sosialt arbeid kan også være aktuelt for meg, men selvtilliten og frustrasjonen av å ikke klare å fullføre påbygg, knekker både håp og drømmer.

var studiet spesielt vanskelig? hva kan du jobbe som? og når fullførte du?

Anonymous poster hash: af205...af4

Jeg er mann. Har vært sosionom nå i 6 år. Og jobber innenfor barnevernssektoren. Stor fordel å være mann i dette yrket som er dominert av kvinner. Gjør det ganske lett å få jobb etter studiet. Det var en av hovedgrunnene til at jeg valgte dette studiet.

Sosionom som du blir ved å fullføre den utdanningen er en veldig fleksibel utdanning. Du kan velge mellom veldig mange forskjellige typer jobber. Mange som havner på NAV som saksbehandlere. Eksempler på andre muligheter er barnevern, kriminalomsorg, rusomsorg, kommunale oppfølgingstjenester og mye mer. Tror ikke studiet er spesielt vanskelig sammenlignet med andre høyskoleutdanninger. Du lærer litt om alt. Matematikk er nesten fraværende i studiet. Vi hadde bare litt om budsjett.

Ikke gi opp håpet og drømmene. Dette klarer du om du vil!

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Gjest af205...af4 skrev (På 8.8.2021 den 11.32):

begynner å bli noen år siden jeg gikk ut av vgs. ikke imponert over prestasjonen min, gikk ut med 2-3 i karakter i yrkesløpet. ( ingen GENS)

Hva slags videregående og hvor langt kom du?

Det som før het yrkesskole?

Er du fortsatt interessert i retningen?

Fagbrev (lære) eller teknisk fagskole kan være et alternativ.

Forvaret har utdannelser.

Lenke til kommentar
Gjest 874e1...094

Har du vurdert å finne en jobb innen f.eks helsevesenet som lar deg ta fagbrev gjennom de etterhvert? 
I en turnus eller nattevaktstilling vil du ha havne på en lønn rett under 600k.

Hvis du har noen fullførte fag fra vgs allerede vil du evt. slippe ta disse om du tar et fagbrev gjennom skole og ikke arbeid.

Anonymous poster hash: 874e1...094

Lenke til kommentar
Gjest 874e1...094

*Jeg har påbegynt universitetsgrad, men hoppet av da jeg fikk fagbrev gjennom deltidsjobben min og en lønn på 620k. For min del er det helt greit selv om yrket mangler status. 😅

Anonymous poster hash: 874e1...094

Lenke til kommentar
Gjest af205...af4
Gjest 874e1...094 skrev (2 minutter siden):

*Jeg har påbegynt universitetsgrad, men hoppet av da jeg fikk fagbrev gjennom deltidsjobben min og en lønn på 620k. For min del er det helt greit selv om yrket mangler status. 😅

Anonymous poster hash: 874e1...094

da synes du skal fortelle oss hvilket yrke det er.🙂

Anonymous poster hash: af205...af4

Lenke til kommentar
Gjest 874e1...094
Gjest af205...af4 skrev (1 minutt siden):

da synes du skal fortelle oss hvilket yrke det er.🙂

Anonymous poster hash: af205...af4

Det finnes en håndfull fagbrev innen helsefag, velg et som fanger interessen og som tillater turnus.

Anonymous poster hash: 874e1...094

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...