arenei Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hei! Jeg har fått i "oppdrag" å fikse en pc av noen kjente. Jeg har sett på maskinen en gang og det var allerede prøvd å kjøre gjenoppretting på den. Jeg prøvde det samme, satt inn gjenopprettings disketten og fulgte stegene på skjermen. Når den omsider kom fram til å gjenopprette operativsystemet fikk jeg en melding om at en dll fil manglet/ikke kunne kopieres (husker ikke hvilke). Jeg prøvde å trykke "prøv på nytt" men det virket ikke. Jeg "hoppet over" filen men om ikke mange sekundene kom det en ny lik melding om en annen fil som manglet/ikke kunne kopieres. Det kom ca 10-12 slike meldinger (jeg hoppet over alle filene). Da den var ferdig og restartet gikk den gjennom den vanlige WinXp start up screenen men den ville ikke komme noe lenger pga at en dll fil manglet. Hvordan får jeg gjenopprettet maskinen når det mangler filer? Hvor kopierer den filene fra?...(Det er vel ikke akkurat plass til WinXp på en diskett). Evt. går det ann å brenne en WinXp cd og gjenopprette med den, og bruke reg keyen som sitter klistret til kabinettet? ------- Maskinen er en fujitsu siemens og har Windows Xp Home (tror jeg.. husker ikke helt) Takker for alle svar på forhånd. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hvis du ikke har en CD for gjenoppretting så ligger filene på en skjult partisjon på HD. Har sett samme symptomer under installering fra helt ny orginal CD, vet ikke hva det kommer av. Antagelig lesefeil. Hvis du har en XP CD så kan du prøve en Repair Install (installerer alle filer på nytt men beholder oppsett og installerte programmer). Hvis ikke det fungerer så må du nok ta en vanlig install og begynne helt forfra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå