dan83 Skrevet 7. august 2021 Del Skrevet 7. august 2021 Hei er de integrerte Intel UHD grafikk kortene som er ett alternativ for DELL XPS serien bra nok for fotoredigering av store raw filer(50mpx) i Lightroom og photoshop? Tror de bruker intel UHD 630. Maskinene jeg skal bestille har nyeste gen av intel i5 prosessor og 16g ram. Burde jeg tilføye 32g med ram istedenfor, som ett slags tiltak mot dårlig grafikk kort? (laptopen vill da koste 28000kr, så litt over budsjett egentlig) Gidder ikke betale over 3000 kr ekstra for et dedikert grafikk -kort nå jeg ikke skal spille noe som helst på laptopen og jeg driver heller ikke med videoredigering og kommer nok ikke til å gjøre det i fremtiden heller. Takker for alle svar :) Lenke til kommentar
vidor Skrevet 7. august 2021 Del Skrevet 7. august 2021 UHD holder helt greit for 2D grafikk og kalibrering for fotoredigering. Du klarer deg nok fint med 16 GB RAM også. Hadde nok heller gått for i7 enn 32GB RAM da det har mer praktisk betydning når du trenger kraften. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå