Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Beholde studentbolig (SIO), studieprogresjon?

rthashas

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kom ikke inn på studiet jeg søkte på, men vil gjerne beholde studentboligen jeg allerede har flyttet inn i. Jeg tenkte å melde meg på et ledig enkeltemnestudie eller to, og jobbe på siden, så jeg kan prøve igjen til neste år.

I tildelingsreglementet til SIO står det: "Søkeren må ha minimum 50 prosent studieprogresjon i den oppgitte leieperioden", og med det lurer jeg på hvor mange enkeltemnestudier jeg må ta for å oppnå det? Er det det samme som 30 studiepoeng på ett år, så jeg må altså ta ett fag i ett semester og to fag i det andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro at 50% studieprogresjon tilsvarer 30 stp. ja. Vet ikke om det er forskjell på om man tar enkeltemner på tilsvarende 30 stp. eller om man må være tilknyttet et bachelor/masterprogram med 30 stp. i semesteret. Finnes det ikke noe informasjon om dette på SiOs nettsider? :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar

De sjekker da ikke hvilket program du har tilknytting til og enkeltemnestudenter har lov til å søke om studentbolig på lik linje som programstudenter. Ta så mange poeng som du trenger(jeg hadde tatt 60 for å få 2 ekstra konkuransepoeng neste år) og behold boligen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...