Colnix Skrevet 6. august 2021 Del Skrevet 6. august 2021 Eg skulle sjekke om det var vakuum i systemet idag. Eg tok vakuum linen som går fra bensin regulatoren og inn til vakuum treet. hørte og kjente veldig godt at det var bra med vakuum. når eg akkurat tokk ut linen hørte eg at motoren skifta turtall heilt til eg plugga den inn igjen. Etter eg plugga linen inn igjen komm det opp ein grønn trekant med oransje bakgrunn og motoren begynte å gå veldig ujevnt. sjekka med min obd2 scanner, men fikk ingen moduler eg kunne scanne. er veldig usikker på kva eg skal gjøre, og alt eg har gjort no er å ta av batteriet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. august 2021 Del Skrevet 6. august 2021 Prøv å kjøre en tur. Det er lampe for lambdasensoren/oksygensensoren. Når du drar av vakumslanger med motoren i gang vil motoren trekke masse falskluft og oksygensensoren får da verdier utenfor "normalen". Lenke til kommentar
Colnix Skrevet 6. august 2021 Forfatter Del Skrevet 6. august 2021 har hatt bilen litt igang, ca 10min, men kjørte maks 5km/t må få den eu godkjent og er redd for at eg ikkje kommer igjennom med den feilen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. august 2021 Del Skrevet 6. august 2021 (endret) Leste litt på nett. Kan se ut som du må resette den med kodeleser (Volvo-spesifikk). Noen foreslår å koble fra batteriet noen timer. Samt muligheter for at lambdasensoren eller kablene til den har røket. Endret 6. august 2021 av sedsberg Lenke til kommentar
Colnix Skrevet 6. august 2021 Forfatter Del Skrevet 6. august 2021 får se om det har gått vekk imorga. Lenke til kommentar
Colnix Skrevet 6. august 2021 Forfatter Del Skrevet 6. august 2021 men drivstoffregulatoren blir ikkje ødelagd av at vakuum linen dras ut fra vakuum treet eller? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. august 2021 Del Skrevet 6. august 2021 Det tviler jeg sterkt på. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 6. august 2021 Del Skrevet 6. august 2021 Hvorfor skulle du plutselig sjekke om det var vakum i systemet? Ikke rør noe som fungerer osv. Jeg mener det var et eller annet triks for å slette feilkoder på disse. Man jumper et eller annet i obd stikket, sikringsboksen ellerno. Man kan vel også lese ut feilkoder med en prøvelampe og blink koder. Lenke til kommentar
Colnix Skrevet 6. august 2021 Forfatter Del Skrevet 6. august 2021 skal aldri stole på youtube. såg ein som anbefalte å sjekke om det var vakuum. ville sjekke det eg og. jaja gjort e gjort Lenke til kommentar
Colnix Skrevet 6. august 2021 Forfatter Del Skrevet 6. august 2021 (endret) kan det være ein oksygen sensor som har gått konken? men fortsatt rart at den dukket opp for første gong rett etter eg plugga vakuum linen ut Endret 6. august 2021 av Colnix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå