Gå til innhold

Attest - hvordan dokumentere annsiennitet?

Gjest 71ffc...c8f

Anbefalte innlegg

Gjest 71ffc...c8f

Jeg skal begynne i ny jobb, og i den forbindelse så trenger jeg å dokumentere annsientet ift lønnsberegnelse.

I forb med flytting har jeg klart å rote vekk en attest fra en jobb i 2001, fra jobb på et sykehus. Jeg har sent en epost til den avdelingen det gjelder, om å få tilsendt en ny attest på dato jeg jobbet der, men hvis sier de sier nei eller på en eller annen måte ikke klarer å dokumentere det, det er jo så lenge siden  - hvordan kan jeg da få dokumentert at jeg jobbet der i den perioden? Er det noe offentlige papirer jeg kan finne frem, noe fra skatteetaten som viser at jeg fikk lønn derfra i den perioden? 

Anonymous poster hash: 71ffc...c8f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er rart hvis ikke sykehuset vil klare å skaffe dokumentasjonen. Var selv borti noe lignende, hvor jeg måtte skaffe dokumentasjon på en ansettelse tilbake i 2004, og det bød ikke på problemer.

Ellers er nok ikke Skatteetaten noe dårlig alternativ, da inntekten din fra sykehuset skal ha blitt rapportert inn. Utfordringen blir muligens å få spesifisert hvilken periode du har vært ansatt med noen særlig grad av nøyaktighet, for jeg tipper det du vil kunne få hentet ut er skattemeldingen som vel kun spesifiserer inntekt ila. et år.

Lenke til kommentar
Gjest 71ffc...c8f

Fant ut av det, de kaller det tjenestebevis som lønnskontoret der fikser. Det tar dog bare 1 måned å få det. :huh:

Anonymous poster hash: 71ffc...c8f

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...