beddda Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 sitter her med 2 pcer hvor pc1 har fast ip fra isp mens pc2 bruker dhcp. begge maskinen er koblet sammen i et seperat internt nettverk utenom selve internett forbindelsen. isp er Lyse i rogaland. ftp serveren kjører på pc1 nå uten problemer, men jeg vil at den skal kjøre på pc2 siden nesten alt stasj ligger der samtidig som pc1 fortsatt har fast ip pga. dc++. (aktiv oppkobling) pc1 brukes også til onlinespilling så jeg vill ikke bruke så mye cpu kraft og minne på ftp'en mens jeg spiller. det jeg lurer på om det er noen slags form for programvare som som kan kjøres på pc1 som ruter tilkoblingen til pc2? bør være enkel i bruk. hovedsentralen som jeg har fått av lyse kan jeg ikke logge meg inn på slik NGT sine kunder kan. vet ikke hva slags boks det er men tror ikke det er en vanlig ruter siden det er fiber som er koblet til den. uansett så heter den CPL residential Gateway. produsent er telsey fant ikke noe nymmer på den tror jeg har gitt all info som trengs, hvis ikke så får dere bare spør. på forhånd takk Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Det finnes iallefall litt info på nettverksguiden her på hw.no Brukte et eget program som het winproxy til slikt da jeg kjørte win95. Fant dette på download.com: - TCP Tunnel 2.0 Hva slags OS har du på pc'ene? Endret 7. januar 2004 av John_^ Lenke til kommentar
sim Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Du må nok få tak i et program til ditt OS som kan redirecte trafikken/pakkene som kommer inn til pc nummer 2. Er litt usikker på hvilke programmer som er gode til dette formålet, men TCP Tunnel som John^ viser til gjør kanskje jobben for deg. FTP kjører vanligvis på port 21, om du ikke har spesifisert noe annet. Port 20 kan vel kanskje også være greit å åpne opp inn til den PC-en. Har aldri fått vite om det er vits eller ei, men den skal ta seg av et eller annet iallefall. Funker nok uten den porten også. En liten notis: Specs er vel egentlig ikke lov å i signaturen lenger, bare en liten påminnelse. Lenke til kommentar
beddda Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Det finnes iallefall litt info på nettverksguiden her på hw.no Brukte et eget program som het winproxy til slikt da jeg kjørte win95. Fant dette på download.com: - TCP Tunnel 2.0 Hva slags OS har du på pc'ene? bruker winxp pro (norsk) på begge maskinene og åpnet port 21 på pc1. ikke på pc2 siden jeg ikke bruker brannmur mellom de. har brannmur på begge internett tilkoblingene. å dele internett tilkoblingen har jeg ikke lyst til. har en xbox som jeg ikke fikk på nett når jeg delte internett tilkoblingen. (kanskje jeg som gjorde noe feil) skal teste disse linkene i morgen. kommer tilbake med om det virker sim fikk advarsel på signaturen min hadde gått meg hus forbi at retningslinjene va forandret. Endret 7. januar 2004 av beddda Lenke til kommentar
sim Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 fikk advarsel på signaturen min hadde gått meg hus forbi at retningslinjene va forandret. Slikt skjer fort :/. Jeg er veldig usikker på hvordan Lyse sitt nett er satt opp. Men slik det virker så har du 2 stk IP-er ? Hvorfor kan du ikke kjøre DC og FTP på samme maskina, og spille på den andre ? Det vil vel være den enkleste løsningen ? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 bestill ein ekstra ip adresse koster jo bare 10kr meir i månaden Lenke til kommentar
beddda Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) bestill ein ekstra ip adresse koster jo bare 10kr meir i månaden har tenkt denne tanken selv, men var usikker på om det gikk. har ikke hatt tid til å sjekke det ut med Lyse enda. sim har en fast ip samtidig som jeg kan koble opp andre makiner med DHCP. det var planen føsrt å kjøre alt fra pc2, men så må jeg jo flytte over alle DC++ instillingene + diverse og da er jeg redd jeg mister alt. huber, favoritt brukere osv. DC++ står på 24 timer i døgnet her så den blir liksom aldri ferdig. Endret 8. januar 2004 av beddda Lenke til kommentar
KriB Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Jeg regner med du har "Internett-ip" på maskinen som er koplet til fiber-boksen, da er denne et modem. Hvis du kjøper en billig ruter og setter rett etter modem, ca 500 kr, så har du løst alle problemene dine. Denne måten alle vi andre gjør det. Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Fjernet. Endret 6. mars 2005 av NetFinity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå