Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Eiendomsmegler sa grilling er tillatt. Det var ikke det. Har jeg noen sak?

Gjest b9c7b...30d

Anbefalte innlegg

Gjest b9c7b...30d

Jeg var på visning i en borettslagsleilighet. Jeg og samboeren min spurte ettertrykkelig om grilling er tillatt, og megler sa at gassgrill og elektrisk grill er tillatt, men ikke kullgrill. Etter jeg flyttet inn, oppdaget jeg at alle typer grill er "strengt forbudt". Grilling er ikke nevnt noen steder i salgsoppgaven. Har jeg noen realistisk sjanse i et søksmål mot megler? Megleren sluttet i jobben sin rett etter vi kjøpte leiligheten og begynte i annet firma.

Anonymous poster hash: b9c7b...30d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er heilt klart feilaktig informasjon som kan ha hatt innvirking på avtaleinngåinga, så du har ein sak. Det som er spørsmålet er bevissituasjonen og kva du eventuelt vil ha oppnådd. 

Bevismessig er det eit spørsmål om kva anna informasjon du har hatt tilgjengeleg. Husordensreglane brukar å være tilgjengelege og du har eit vist ansvar for å også oppsøke informasjon. Men opplysningar som meklar gir skal være riktige og eventuelle feilaktige opplysningar vil meklar/selgar stå ansvarleg for. 

Ei praktisk utfordring er som nemnt å finne ut kva du vil oppnå? Meklar/selgar kan ikkje endre reglane, verdien av at du ikkje får grille er vanskeleg å fastsette, og mangelen er nok for liten til at det er realistisk med heving av kjøpsavtalen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest b9c7b...30d
1 hour ago, Kris85 said:

Nei. Norge er ikke USA der man kan nå frem med tullekrav. Dette er flisespikkeri.

Jeg betalte 3.5 mill, men hadde ikke gitt mer enn 3 med grillforbud.

Anonymous poster hash: b9c7b...30d

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...