ballemann Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 ok kanskje litt vanskelig å forstå meg her, men er det noen som vet hvilken "knapp" jeg trenger for å lodde på en slik kabel som er med på kabinettet, noe Slikt hvis dere forstår hva jeg mener, hvor jeg lodder på hvilken ledning osv...? mvh BalleMann Lenke til kommentar
Ørjuz Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 ok kanskje litt vanskelig å forstå meg her, men er det noen som vet hvilken "knapp" jeg trenger for å lodde på en slik kabel som er med på kabinettet, noe Slikt hvis dere forstår hva jeg mener, hvor jeg lodder på hvilken ledning osv...? mvh BalleMann power skal stå på en ledningene der skal knappen være Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) bra svar , men hvordan lodder jeg på knapper osv, jeg har BARE ledningen fra det kitet det, og jeg lurer på hvordan knapp jeg trenger, vil helst ha en knapp som er i gull farge... edit : hadde tenkt meg noe som dette men jeg vet ikke hvor ledningene skal loddes osv. så om noen hadde gidde å skrive\lage en tegning eller noe... mvh BalleMann Endret 7. januar 2004 av ballemann Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Gå inn på www.elfa.se og gå inn på kategorien elektromekanikk/pneumatikk. Så går du videre inn på strømbrytere. Deretter inn på Trykkstrømbrytere. Der har du ett lite utvalg av noen knapper du kan prøve å finne interessant. Lenke til kommentar
Tails Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 bra svar , men hvordan lodder jeg på knapper osv, jeg har BARE ledningen fra det kitet det, og jeg lurer på hvordan knapp jeg trenger, vil helst ha en knapp som er i gull farge... edit : hadde tenkt meg noe som dette men jeg vet ikke hvor ledningene skal loddes osv. så om noen hadde gidde å skrive\lage en tegning eller noe... mvh BalleMann stilig knapp. hvor får du tak i den?? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 bra svar , men hvordan lodder jeg på knapper osv, jeg har BARE ledningen fra det kitet det, og jeg lurer på hvordan knapp jeg trenger, vil helst ha en knapp som er i gull farge... edit : hadde tenkt meg noe som dette men jeg vet ikke hvor ledningene skal loddes osv. så om noen hadde gidde å skrive\lage en tegning eller noe... mvh BalleMann Har du ett multimeter? Har du det har du 0-motstands tester, dvs at multimeteret piper når det er kontakt mellom målepinnene. Ta og prøv det på bryteren og du finner fort ut hvor du skal lodde. Den skal normalt være åpen (uten kontakt) sånn at når du trykker lager den en midlertidig kortslutning som starter pcen din. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 bra svar , men hvordan lodder jeg på knapper osv, jeg har BARE ledningen fra det kitet det, og jeg lurer på hvordan knapp jeg trenger, vil helst ha en knapp som er i gull farge... edit : hadde tenkt meg noe som dette men jeg vet ikke hvor ledningene skal loddes osv. så om noen hadde gidde å skrive\lage en tegning eller noe... mvh BalleMann stilig knapp. hvor får du tak i den?? www.elfa.se Se tidligere svaret jeg la ut i denne posten Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 takk for hjelpen men jeg tror ikke jeg skjønte det helt, bak på den knappen er det jo 3 slike "utstikkere" men på ledningen min er det bare 2 ledninger... så det jeg lurer på er hvor de forskjellige ledningene skal... mvh BalleMann Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) takk for hjelpen men jeg tror ikke jeg skjønte det helt, bak på den knappen er det jo 3 slike "utstikkere" men på ledningen min er det bare 2 ledninger... så det jeg lurer på er hvor de forskjellige ledningene skal... mvh BalleMann edit: på denne er det bare 2 slike "utstikkere" kanskje jeg går for den isteden, men hvorskal jeg lodde på hvilken ledning? er ganske n00b innen elektronikk og slikt Endret 8. januar 2004 av ballemann Lenke til kommentar
Xell Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) powerbryteren til atx er en så kalt slutning, momentan. Dvs at når du trykker den inn er det kontakt mellom to pinner, ellers er den åpen (brudd). Begge bryterene du viser til er brytere som kan brukes. Det tarskas prøver å forklare er at hvis du har et multimeter kan du lett finne ut hvilke 2 tilkoblingspukter som skal brukes (måle på 2, trykke inn bryteren og se om det er kontakt). Den første bryteren er det 3 tilkoblingspunkter fordi den har en diode inni seg. Dette er tydelig forklart i produktbeskrivelsen; "Separat anslutning av lysdiod, yttre seriemotstånd för strömbegränsning måste användas.Separat anslutning av lysdiod, yttre seriemotstånd för strömbegränsning måste användas." edit: hvorfor i all verden er denne posten i OK-baren? Den hører vel hjemme i elektronikk! Endret 8. januar 2004 av Xell Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 hmm jo fordi når jeg postet den het kategorien "løst og fast" men kanskje jeg skulle poste den i elektronikk ja, beklager Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hvis det bare er to "utstikkere" eller tilkoblingspunkter om du vil, så lodder du det på hver sin side (les: ikke på samme), og så... er du ferdig. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 er det så lett, eller har det noe å si om hvilken ledning som skal på hvilken "tilkobling"? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 er det så lett, eller har det noe å si om hvilken ledning som skal på hvilken "tilkobling"? har ikke noe å si hvem ledning som går hvor av de to hvis du bare har to tilkoblingspunkter på bryteren. Bryteren skal bare lukke kretsen, ikke noe pluss eller minus tull der. Lenke til kommentar
Ørjuz Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 prøv deg frem til pcen starter Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 er det så lett, eller har det noe å si om hvilken ledning som skal på hvilken "tilkobling"? har ikke noe å si hvem ledning som går hvor av de to hvis du bare har to tilkoblingspunkter på bryteren. Bryteren skal bare lukke kretsen, ikke noe pluss eller minus tull der. ok, da er det egentlig ganske så lett da, umulig å gjøre feil? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Mulig å gjere feil om du lodder ledningene på samme punkt, noko som virker usannsynleg at du gjer, men eg såg ein tråd om ein som ikkje fant ut korleis han skulle snu vifta, så du veit aldri. Det er det samme kva ledning du har på kva punkt, bryteren er bare til å lage kontakt mellom de, alstå umulig å gjere skade. Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Jeg har akkurat samme knapp som min-på knapp. Du ser merket av en liten pluss og en liten minus, der skal strømmen til lysdioden inn, MED motstand vel å merke. De to andre er bare kontaktpunkter som kobles sammen når du trykker ned bryteren, disse skal til hovedkortet. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 men eg såg ein tråd om ein som ikkje fant ut korleis han skulle snu vifta, så du veit aldri. hehe den leste jeg også, for noe teit men om jeg har forstått rett så kan jeg umulig gjøre feil her? ps : jeg kan å snu viftene mine Lenke til kommentar
hvalfangeren Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 bra svar , men hvordan lodder jeg på knapper osv, jeg har BARE ledningen fra det kitet det, og jeg lurer på hvordan knapp jeg trenger, vil helst ha en knapp som er i gull farge... edit : hadde tenkt meg noe som dette men jeg vet ikke hvor ledningene skal loddes osv. så om noen hadde gidde å skrive\lage en tegning eller noe... mvh BalleMann lodd på de yterste..... den imellom er ofte bare til jord..... vilt kule brytere froresten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå