ingo Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Jeg har windows 2000 som operativsystem på datamaskinen, hadde tenkt å oppgradere til win xp. Hadde tenkt å kjøpe oppgradering/studentversjonen av windovs xp pro. Er det noen som har erfaring med xp pro utgaven når det gjelder stabilitet? Håper at noen kan komme med noen gode råd. Lenke til kommentar
sim Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Rett før jul hadde jeg oppetid på 4 uker på Windows XP. Da ble maskinen brukt daglig, til spilling, musikk, film, nedlasting ol.. Lenke til kommentar
kamus Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Windows XP er ett greit system, personlig er jeg mer tilhenger av win2k pro, men det er jo en smakssak:) Hjalp litt når en fikk satt noen av settingene tilbake til 2000 look. Vil anbefale en clean install, prøvde meg på en oppgradering, men resultatet av det var at jeg synes maskina ble noe tregere av det. Har kjørt XP pro i ca 6 mnd nå(siden siste clean install), synes det er relativt stabilt, men har fra tid til annen opplevd noen merkelige feil og programavslutninger på Adobe sine programmer. (tips: skru av feilmeldings rapporten til M$, kan være utrolig irriterende...) Merker også at XP krever noe mer av maskna enn Win2k pro. Greit og ha noe Ram 256-512MB Ram. Kan også være greit å kjøre XP tweak/Powertoys. Powertoys Håper det var til litt hjelp Kamus Lenke til kommentar
Master.NET Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 nja.... kjører du en eldre pc tror jeg du like gjerne kan holde deg til win 2k, men xp er åsså supert! det er ikke store forskjellen mellom xp sp1 og 2k sp4.... Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Er det noen som har erfaring med xp pro utgaven når det gjelder stabilitet? Står som regel på døgnet rundt hos meg - har ikke hatt en eneste kræsj (som har låst maskinen på en måte som jeg ikke har kommet ut av uten å skru av / resette) siden jeg installerte i oktober i fjor. Som nevnt ovenfor så bør du ha 512MB RAM under XP hvis du kjører litt tyngre programmer ellers går det tregt når den begynner å swappe til disk. Endret 8. januar 2004 av Shimano Lenke til kommentar
pellemann Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 har kjørt xp i 1,5 år nå, ingen problemer i det hele tatt. alle drivere følger med ( men du bør oppgradere skjermdrivere), kræsjer veldig sjeldent, og er ellers bra, men husk sikkerhetsoppdateringer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå