Gå til innhold

Usikker på om enda en ps5 eller en pc til mitt behov ?

Anbefalte innlegg

Jeg er en supersosial person som under corona holdt på å gå på tapeten pga manglende sosial interaksjon, men så fant ut at jeg kunne få masse venner i mmorg spill, så nå er jeg dypt involvert i final fantasy 14 og storkoser meg. Spiller på ps5. 

Å det har gått helt fint fram til barnet (voksent barn men uansett) flyttet hjem pga corona og videre skolegang sånn at det blir upraktisk/utrivelig av meg å okkupere stua og tvn med mine spill, pluss, det viser seg at alle andre i familien også har lyst til å bruke Ps5ern. 

Jeg har ca 15K jeg kan bruke på tull (event og festepenger spart under corona ) og får jo fint en ps5 og en ok tv jeg kan plassere på soverommet slik at jeg ikke tar hele fellesrommet for mitt bruk, men så ble jeg usikker på om det er det beste? eller er det eks et alternativ med laptop eller en stasjonær pc til ca samme pris ? 

tenkte jeg i alle fall kunne spørre her om jeg er helt på bærtur med å få tak i enda en ps5 :) Tusen takk for inspill ! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mechablast skrev (1 time siden):

Får du spilt samme spillet på pc?

det er cross plattform så jeg kan spille det både på pc og på ps5. Jeg har alltid brukt konsoller til spilling og PCer til jobbing så jeg er ganske grønn på hva som skal til for å spille det på PC. 

Lenke til kommentar
Påkrevdnavn skrev (21 timer siden):

Jeg har ca 15K jeg kan bruke på tull (event og festepenger spart under corona ) og får jo fint en ps5 og en ok tv jeg kan plassere på soverommet slik at jeg ikke tar hele fellesrommet for mitt bruk, men så ble jeg usikker på om det er det beste? eller er det eks et alternativ med laptop eller en stasjonær pc til ca samme pris ?

Rent sånn prismessig ville jeg nok tenkt at om du går for PC så vil det bety at budsjettet flyttes litt. 6000,- er ikke noe topp PC, men 9000,- er en råflott PC-skjerm. Egentlig er det umulig for oss å gi deg et definitivt svar, for det kommer veldig an på. 

For det første; du skal ha den på soverommet, men har du pult og slikt der? En PC trenger jo typisk en pult. Du kan bruke PS5-kontroller på PC også, men om du har en stasjonær PC som kun brukes til spilling med PS5-kontroller så er det lettere og billigere å kjøpe konsoll.

Hvis du ikke har noe pult, har du da tenkt å ligge i senga og spille på en større TV? I så fall, dropp stasjonær PC og vurder gaming laptop eller PS5. Det er helt klart lettere med PS5, laptopen vil kreve litt oppsett av kontroller, grafikkinnstillinger og litt mer "vedlikehold".

Til syvende og sist må du vurdere litt selv. Sånn som jeg ser det er FF14 et eldre spill som kommer til å kjøre helt fint på selv rimeligere laptoper. Kommer du til å bruke en laptop til noe annet? Om den blir liggende ved TV-en på soverommet døgnet rundt så er det jo ganske waste, men en PC kan jo gjøre uendelig mer enn en en PS5.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (29 minutter siden):

Til syvende og sist må du vurdere litt selv. Sånn som jeg ser det er FF14 et eldre spill som kommer til å kjøre helt fint på selv rimeligere laptoper. Kommer du til å bruke en laptop til noe annet? Om den blir liggende ved TV-en på soverommet døgnet rundt så er det jo ganske waste, men en PC kan jo gjøre uendelig mer enn en en PS5.

Hei, og tusen takk for et gjennomtenkt og utdypende svar. Der var visst en del variabler jeg ikke hadde tenkt på her. 

Til mitt bruk innser jeg at det enkleste og beste er en Ps5. Jeg har aldri vært vant til å spille på noe annet så jeg føler ikke jeg går glipp av ting (selv om jeg selvsagt er enig i at pc kan brukes til mer), og jeg er av natur ikke tålmodig nok til å fikle med pcer når det ikke fungerer/bør oppgraderes etc. Så slipper jeg å kjøpe ytterligere møbler også da jeg har en kommode som vil fungere som tvbord, en laptop ville nok kun blitt brukt til dette, da jeg har jobbpc fra jobb jeg bruker til stort sett alle andre ting å tang. 

igjen, tusen takk! Utredningen din var til stor hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...