Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Fukt fra betongvegg i andre etasje

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg bor i en 4mannsbolig(2opp og 2 nede)! Jeg bor i 2 etage... bygget består av betongelementer! Det har vært dårlig fuget/fugene har sluppet litt fra betongen(det har nå blitt etterfuget, så det er da forhåpentligvis bra på utsiden 😬)! Men det har kommet fukt inn som sees ved mørke flekker, litt sprekker og litt bølgete parkett på den ene langveggen! Her pågår det en sak, og parketten skal byttes! Det jeg lurer på er hvordan skal det bygges opp fra innsiden for å hindre ny fuktproblematikk? Stoler ikke helt på fugene, så lurer på om det er noe man kan gjøre på innsiden av veggen for å hindre samme problematikk?

Lenke til kommentar
  • Gavekort endret tittelen til Fukt fra betongvegg i andre etasje
Videoannonse
Annonse

Takk for svar, men var vel ikke helt det jeg spurte om! Jeg bor i 2etg, så da har det vel ikke noe med dreneringen å gjøre? Fugene er etterfuget, så forhåpentligvis er det bra utvendig nå 🙌 Lurer heller på hvordan man legger parkett/laminat/vinyl på gulvet mot vegg i dette tilfellet? Er det noe man må huske på, for å forebygge? 

Lenke til kommentar

det med dreneringen var bare et eksempel,kommer det fukt igjennom muren,så må man få det tett på utsiden,og har man fått det tettet,så må man få tørket opp betongen først,først da kan man gjøre noe,er det betonggulv,så legger man fuktsperre,eller et underlag for parkett med dampsperre,dette skal gå litt opp på veggen,og klemmes fast med vegglistene,er det ikke betonggulv,så trenger man ikke fuktsperre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...