muummi Skrevet 1. august 2021 Del Skrevet 1. august 2021 Muligens dumt spørsmål. Har en Skiguard 850 og nytt takstativ til ny bil som har integrerte /flush rails. Hvordan monterer jeg lettest skiboksen til bilen? Skiboksen har lukkede tuneller, så jeg må tre takstativet gjennom skiboksen før jeg hiver den på taket. Er det lurt å måle avstand mellom railsene på bilen, og justere føttene til takstativet deretter? Noen tips og triks? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. august 2021 Del Skrevet 1. august 2021 muummi skrev (1 time siden): Er det lurt å måle avstand mellom railsene på bilen, og justere føttene til takstativet deretter? Nei. Det er sannsynligvis ikke lik avstand hele veien. Hva slags bil skal det monteres på? Lenke til kommentar
muummi Skrevet 1. august 2021 Forfatter Del Skrevet 1. august 2021 mobile999 skrev (1 minutt siden): Nei. Det er sannsynligvis ikke lik avstand hele veien. Hva slags bil skal det monteres på? En Volvo V90 🙂 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. august 2021 Del Skrevet 1. august 2021 (endret) Takboksen skal helst gå fri av bakluken i åpen stilling (noen cm mellomrom). Du kan derfor måle fra bakkant av takboksen til tunellene for å finne ca plassering av takstativene. -> Deretter kan du tilpasse takstativene til bilen der de skal stå uten å skru alt helt fast (mål fra åpen bakluke). -> Deretter ta stativene av bilen samt ta av føttene på den ene siden (sideveis plassering kan merkes først) -> tre gjennom tunellene i skiboksen -> montere føttene -> løfte alt på taket -> sjekke avstanden til åpen bakluke -> skru alt fast. Endret 1. august 2021 av mobile999 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå