Gå til innhold

Maskinen piper ved overklokking

Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvor mye overklokker du den ? ?

prøv med å øke en og en..så ser du hvor langt du kan ta den. . .

Har gjort det.

Volt er på 1.7.

Temp er 41 C

Klokk: 168 (Den klikker straks den når 169) kjører på 1.86 GHZ for øyeblikket. Hadde håpet og få den på 2GHZ.

Feil?

Please hjelp :)! Et ABIT NF7-S bør vel ta bedre enn dette?

Lenke til kommentar
"her også bumper fyren tråden før det er godt 30min." På tide å fjerne den advarselen moderatorer <--- :mad: dere gjør jo ikke annet med de andre trådene.

Var ikke gådd langt fra 30 min og hvis man virkelig klarer å irritere seg over noe sånt så er det rart at man klarer å sitte i ro.

Det var ikke et personelig angrep, bare nevner det.

Lenke til kommentar
Ser du har PC2700 minne, den er bare beregnet til å kjøre på 133MHz...kjører du den på samme hastighet som FSB'en? I så fall kan det være problemet ditt.

Er helt ny når det gjelder klokking av AMD. Kanskje du kan fortelle meg hva det med rammen kalles i bios ? :dontgetit:

Lenke til kommentar

skru opp volten på minnet ditt om du vil kjøre rammen som samme hastighet som fsb.

da kan du fort nå høyere hastigheter.

mener en 333mhz brikke (PC2700) skal klare PC3200 (DDR400) på høyeste volt.

det er jo to gode minnebrikker du har!

men du har nok satt cpu:ram til 1:1, sett det til 5:4, da har du MYE mer å gå på!

;) da kan du bevege deg over 200fsb ;) lykke til!

Endret av fredriku
Lenke til kommentar
Er helt ny når det gjelder klokking av AMD. Kanskje du kan fortelle meg hva det med rammen kalles i bios ? :dontgetit:

En CPU får sin klokke frekvens av en Multiplyer ganget med FSB'en (Front side bus?) dette er hastigheten hovedkortet ditt opererer med. XP2500+ kjører normalt på 11x166Mhz = 1833Mhz.

Vanligvis kjøres minnet på samme hastighet som hovedkortet, i dette tilfellet 166Mhz. Dette kan vanligvis stilles i BIOS enten høyere eller lavere enn FSB'en.

I min BIOS faller det under kategorien Memory Frequency...hvis det står "By SPD" kjøres minnet på samme hastighet som hovedkortet.

Jeg har tidligere hatt ganske billig PC2700 minne som ikke klarte mer enn 170MHz, så kanskje problemet ditt ligger der...

Lenke til kommentar
skru opp volten på minnet ditt om du vil kjøre rammen som samme hastighet som fsb.

da kan du fort nå høyere hastigheter.

mener en 333mhz brikke (PC2700) skal klare PC3200 (DDR400) på høyeste volt.

det er jo to gode minnebrikker du har!

men du har nok satt cpu:ram til 1:1, sett det til 5:4, da har du MYE mer å gå på!

;) da kan du bevege deg over 200fsb ;) lykke til!

Du er sikkert inne på noe.

Men hva kalles det jeg må justere på i BIOS?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...