Gå til innhold

Ny prosessor

Star

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker gjerne en liten tilbakemelding på hvilken CPU jeg bør kjøpe, og om jeg bør kjøpe den nå, eller vente litt.

Har planer om og få meg en litt fet maskin som holder en stund.

Vil ikke ha noe "intel er best" "amd er dritt" - replyer.

Ønsker seriøse tilbakemeldinger på hvilken prosessor som faktisk yter best ( pris er ikke så viktig, ettersom AMD da stikker av med seieren)

Har hørt mye fint om Prescott, AMD64 og AMD64fx..

Noen som har noe lurt og komme med?:)

Bør jeg kjøpe nå, evnt. vente litt?

Kom gjerne også med hovedkort anbefaling. Ønsker meg spesielt Abit eller MSI.

star*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hørt mye fint om Prescott, AMD64 og AMD64fx..

Jeg venter i hvertfall og ser an tingene frem til Prescott dukker opp (sansynligvis i begynnelsen av februar). Først når alle CPU'ene er tilgjengelige kan man gjøre en god sammenligning mellom pris, ytelse og andre egenskaper.

Det spørs også hvor tolmodig du er. Har du tid til å vente en måned eller kanskje mer så er nok det det beste. Det kommer ikke til å bli lansert noen nye CPU-serier på mange måneder etter prescott. (AMD's 90nm kommer nok ikke før tidligst i sommer)

Hvis du derimot ikke har tid til å vente er nok A64 klart en av de hotteste konkurrentene akkurat nå. Det spørs jo også hva du ser etter. (overklokking, varmeutvikling, pris, 64-bit muliget til senere eller andre ting)

Lenke til kommentar

Du kan vente til krampa tar deg...noe bedre er alltid rundt hjørne. Så lenge du ikke kjøper noe som er på slutten av sin syklus så skal du være ganske sikker. Å være prøve kanin for noe helt nytt er heller ikke ideelt. Men å finne noe som er etablert men som har plass å vokse på er lurt. Vil du ha en ny PC imorgen....så kjøp imorgen...og når den er i hus..så ikke les på nette etter ting du kunne fått om du bare venta en uke til...en mnd til...et år til. :-) Det gjør jeg..ny PC = Boikott av hardware tester...i minst 6 mnd.

AKIRA

Lenke til kommentar
Hvis du derimot ikke har tid til å vente er nok A64 klart en av de hotteste konkurrentene akkurat nå. Det spørs jo også hva du ser etter. (overklokking, varmeutvikling, pris, 64-bit muliget til senere eller andre ting)

Mye smak og behag inne i bildet ja. :yes:

Lenke til kommentar

Angående hovedkort er etter min erfaring Abit og Asus gode stabile nononsense HK med høy ytelse. Nå har ikke jeg testet de nyeste MSI-kortene, men min tidligere erfaring med MSi har gitt meg avsmak, og vil nok aldri røre det igjen. Jobbet som tekniker der jeg bygde flere maskiner basert på MSI, fikk litt jallafølelse.

Lenke til kommentar
Angående hovedkort er etter min erfaring Abit og Asus gode stabile nononsense HK med høy ytelse. Nå har ikke jeg testet de nyeste MSI-kortene, men min tidligere erfaring med MSi har gitt meg avsmak, og vil nok aldri røre det igjen. Jobbet som tekniker der jeg bygde flere maskiner basert på MSI, fikk litt jallafølelse.

Jeg er også en teknikker og bygger en god del pc'er i året. Min er faring er den samme som din og jeg kommer aldri mer til å bygge en pc med komponenter fra MSI! :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...