Wonderwinder Skrevet 31. juli 2021 Del Skrevet 31. juli 2021 Hei. Jeg tok bilen i vaskehall m underspyling og på vei hjem knakk venstre framfjør foran. Den har blitt byttet, men det er fortsatt en klunkelyd midt under der jeg sitter som oppsto da fjøren ble knekt. Ser de har brukt «sauefett» mellom bunnplate og karosseri og der ligger det masse singel. Har sett over bærekuler og endeledd, alt er som nytt. Hva kan lyden komme av? Kan det være singelen som forårsaker lyden? Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 31. juli 2021 Del Skrevet 31. juli 2021 Kan være fjærbenslager eller dempertårn. Er de dårlige blir det klunkelyd Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. juli 2021 Del Skrevet 31. juli 2021 Stabilisatorstag er også en gjenganger. Men vil tro verkstedet eller hvem enn som bytta fjør har sjekka dempertårn/fjærbeinslager. Det lageret er jo ofte en grunn til at fjøra knekker. Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 31. juli 2021 Del Skrevet 31. juli 2021 De byttet dempere til meg men sjekket ikke dempertårn, de var helt vrak. Prøvde å reklamere men ble ikke hørt. Endte med at jeg byttet dempertårn selv😮 Lenke til kommentar
Minus Skrevet 2. august 2021 Del Skrevet 2. august 2021 On 7/31/2021 at 5:15 PM, Powertrainer said: De byttet dempere til meg men sjekket ikke dempertårn, de var helt vrak. Prøvde å reklamere men ble ikke hørt. Endte med at jeg byttet dempertårn selv😮 Jeg var under den oppfatning at "dempertårn" er den delen i metall som monterer toppen av fjørbeinet i. Hva mener du med "dempertårn"? Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 3. august 2021 Del Skrevet 3. august 2021 Tårnet som demperen sitter i på toppen, men det varierer fra bil til bil om spiralfjær og demper sitter ilag eller hver for seg Lenke til kommentar
Minus Skrevet 3. august 2021 Del Skrevet 3. august 2021 Kan du vise et bilde av hva du mener? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. august 2021 Del Skrevet 3. august 2021 (endret) Dempertårn: Fjærbenslager: Endret 3. august 2021 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå